239274

مجوز بهره‌برداری از سه پست اسکله به منطقه ویژه انرژی‌بر پارسیان واگذار شد

دنیای معدن - مجوز بهره‌برداری از سه اسکله بندر انرژی بر پارسیان به نمایندگی از سازمان بنادر و دریانوردی به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعطا شد.

به گزارش دنیای معدن، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان روز یکشنبه در نشستی با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان، مجوز بهره‌برداری اسکله های شماره پنج، هف و هشت بندر انرژی بر پارسیان به نمایندگی از سازمان بنادر و دریانوردی به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) را اعطا کرد.

مرتضی سالاری با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان نزدیک‌ترین منطقه به پایتخت انرژی ایران، پارس جنوبی به منظور قرار گرفتن صنایع انرژی بر اعم از فولاد و پتروشیمی است، بیان کرد: اعطای مجوز بهره برداری از این سه اسکله در راستای نگاه سازمان بنادر و دریانوردی در راستای کمک به توسعه بنادر خصوصی در ایجاد اشتغال و توسعه صادرات و رونق بیشتر منطقه صورت گرفت که با توجه به اتمام الزامات فنی و ایمنی ساخت و بهره‌برداری توسط متقاضی می‌تواند نقش مهمی در منطقه غرب استان ایفا نماید.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بیان دیگر مزیت‌های این مجوز گفت: منطقه ویژه‌ انرژی بر پارسیان با وسعت ۱۰ هزار هکتار با اعطای این مجوز می‌تواند میزبان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌ پتروشیمی و فولاد و صنایع پایین دست برای جلوگیری از خام فروشی و تحقق اهداف مدنظر اقتصاد دریا محور باشد.

سالاری با اشاره افزایش صادرات در این منطقه اقتصادی‌بر ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این سه پست اسکله و افزایش صادرات در این مجتمع اقتصادی، بحث آمایش سرزمینی و توزیع متناسب بنگاه‌های اقتصادی در این نوار ساحلی در هرمزگان رونق پیدا کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان نیز در این نشست با اشاره به کسب مجوز بهره‌برداری از این سه پست اسکله، گفت: این بندر می‌تواند بر روند صادرات پتروشیمی یا واردات تجهیزات پتروشیمی موثر و می‌تواند به صادرات غیر نفتی نیز در شرایط کنونی کمک شایانی کند.

سیدعلی اصغر علامه اضافه کرد: اسکله شماره سه منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان در سال آینده پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزات لازم به بهره برداری می رسد که با ظرفیت سه میلیون تن زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۱۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید