239024

 دستگاه برش اسلب با موفقیت در خط تولید فولاد خوزستان نصب شد

دنیای معدن-محمد‌مهدی شریف‌شاذیله مدیر بخش فولادسازی با اعلام این خبر به خبرنگار روابط‌عمومی افزود: یکی از راهبردهای اصلی مجموعه فولاد خوزستان، مشتری‌مداری است. به دنبال دستور مدیرعامل در جلسه کمیته راهبری مقرر شد، خط برش اسلب در فولاد خوزستان نصب شود.

به گزارش دنیای معدن، وی در ادامه گفت: یکی از مشتریان درون‌استانی فولاد خوزستان، شرکت نورد و لوله اهواز است.  اسلب مورد نیاز این شرکت، عرض ۶۰۰ است. با توجه به اینکه اسلب تولیدی فولاد خوزستان عرض ۱۲۵۰ است، تصمیم گرفته شد، با استفاده از دستگاه برش، اسلب مورد نیاز شرکت نورد در مبدأ برش داده شود. کار نصب از اواخر شهریورماه آغاز شد و با همکاری مجدانه‌ی واحدهای خرید، ساختمانی، ماشین‌آلات و به محوریت فولادسازی در کمتر از چهل روز دستگاه برش اسلب که تولید داخل کشور است، خریداری و از ابتدای آبان‌ماه راه‌اندازی شد. دستگاه دوم هم از ابتدای آذرماه در مدار قرار می‌گیرد.

مدیر بخش فولادسازی کاهش چشم‌گیر هزینه‌‌های حمل و نقل را از جمله نتایج اجرای طرح نام برد و افزود: پیش از اجرای طرح، هر تریلر تنها یک اسلب به وزن ۱۵ تُن را به مقصد شرکت نورد لوله اهواز حمل می‌کرد، در صورتی که، پس از برش هر تریلر قادر به حمل سه اسلب برش‌خورده به وزن ۲۲.۵ تُن است و این شرایط یعنی کاهش ۳۳ درصدی هزینه‌های حمل و نقل و افزایش تُناژ  انتقال. از طرفی شمش برش‌خورده به راحتی در خط تولید کارخانه مقصد بارگذاری می‌شود. این دستگاه قابلیت برش در قطاع مختلف و به سفارش مشتری را دارد.

شریف در مورد جانمایی دستگاه  اینگونه توضیح داد: با توجه به نیاز گاز، اکسیژن، برق و تجهیزات جابجایی و در نظر گرفتن فاصله مکانی، بهترین نقطه برای نسبت  خط برش در سایت فولادسازی در نظر گرفته شد. جایی که با کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری، شمش‌ها برش داده شود و بارگیری شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید