238738

چشم انداز سودآوری فولادی ها، مثبت تر از ابتدای سال

دنیای معدن- نوید رجایی گفت: اکنون با توجه به لغو محدودیت های کرونایی در اکثر کشورها به ویژه چین و روند رو به رشد نرخ ارز می توان چشم انداز مثبتی در صورت های مالی صنایع فولادی انتظار داشت.

به گزارش دنیای معدن، نوید رجایی، کارشناس بازار سرمایه در مورد روند صنعت فولاد از ابتدای سال تاکنون، اظهار کرد: با نگاهی بر عملکرد صنعت فولاد متوجه خواهیم شد که نرخ فروش محصولات فولادی متاثر از بازارهای جهانی و نرخ ارز است.

او افزود: اگرچه در ابتدای سال وضعیت فروش و صادرات شرکت های فولادی در سطح مطلوبی قرار داشت اما در ادامه جنگ روسیه و اوکراین و سپس تحریم این کشور، سبب شد تا مقامات روسی اقداماتی را در راستای دامپینگ محصولات فولادی در بسیاری از کشورها از جمله ایران انجام دهند.

این کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: این اقدام روسیه کشورهای تولیدکننده فولاد را با چالش هایی در زمینه فروش و صادرات مواجه کرد.

رجایی بیان کرد: همچنین بنا بر بررسی های صورت گرفته در ابتدای امسال با توجه به نوسانات منفی نرخ دلار تقاضای سهامداران نیز برای خرید سهام فولاد کاهش یافت.

این کارشناس بازارسرمایه در پایان گفت: اما اکنون با توجه به لغو محدودیت های کرونایی در اکثر کشورها به ویژه چین و روند رو به رشد نرخ ارز می توان چشم انداز مثبتی در صورت های مالی صنایع فولادی انتظار داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید