238631

مشاور امور بین الملل رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد:

تشکیل ۳ کارگروه تخصصی در حوزه بین الملل ایمیدرو؛ توسعه تجارت بین الملل و صدور خدمات فنی و مهندسی در اولویت

دنیای معدن: مشاور امور بین الملل رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: حوزه امور بین الملل ایمیدرو در قالب ساختاری متشکل از سه کارگروه تخصصی با موضوعات روابط بین الملل، تجارت بین الملل و صدور خدمات فنی و مهندسی فعالیت های خود را توسعه می دهد.

به گزارش دنیای معدن، به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، در این زمینه نخستین نشست هم اندیشی مدیران شرکت های داخلی و بین المللی با موضوع هم افزایی ظرفیت ها برای تحقق دیپلماسی اقتصاد معدن برگزار شد.

در این نشست مشاور امور بین الملل ریاست هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به ساختارمند شدن حوزه امور بین الملل ایمیدرو گفت: نظر به دغدغه های مقام معظم رهبری مبنی بر جایگزین کردن درآمدهای معدن به جای نفت و در راستای تحقق دیپلماسی اقتصاد معدن این اقدامات صورت می گیرد.

اکبر صادقی با اشاره به موضوع ماموریت این کارگروه ها افزود: شناسایی فرصت های بین المللی، تنظیم و تقویت روابط خارجی با تمرکز بر ایجاد شبکه ارتباطات تجارت بین الملل و هم افزایی با کشورهای پیشرو معدن به منظور هوشمند سازی و افزایش بهره وری حوزه صنایع معدنی از برنامه های دارای اولویت این کارگروه ها خواهد بود.

صادقی اعلام کرد: همچنین تلاش داریم تا با شفاف سازی فرایندهای امور بین الملل نسبت به تجمیع ظرفیت های داخلی در قالب تشکیل کنسرسیوم های موضوعی و بسترسازی برای برخوداری شرکت ها از فرصت های بین المللی بنابر تخصص و تجارب و ظرفیت ها به طراحی روندهای همکاری میان اجزا و عناصر داخلی و بین المللی بپردازیم.

وی تاکید کرد: بستر سازی برای صدور خدمات فنی و مهندسی صنایع معدنی به منظور تحقق اهداف برنامه توسعه ای کشور در دستور کار قرار دارد و به این منظور چرخه شناسایی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای اجرای پروژه های بزرگ بین المللی در حوزه صنعت معدن مورد توجه قرار می گیرد.

صادقی تقویت و فعال سازی دفاتر برون مرزی ایمیدرو به عنوان یکی از ارکان اصلی مقابله با تحریم ها و بهره گیری از فرصت های بین المللی را از ماموریت حوزه بین الملل ایمیدرو خواند.

 

دیدگاهتان را بنویسید