238599

مدیر محصولات پوشش‌دار فولاد مبارکه خبر داد؛

دست‌یابی به رکورد کیفی ماهانه شیت محصول قلع‌اندود در فولاد مبارکه

دنیای معدن-مدیر محصولات پوشش‌دار فولاد مبارکه گفت: با عنایت به اهمیت و محوریت تولید محصولات کیفی در مهرماه سال جاری رکورد کیفی محصولات قلع‌اندود به عدد بی‌سابقه ۹۰.۶۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایراسین، مدیر محصولات پوشش‌دار فولاد مبارکه ضمن تأیید این خبر در تشریح کاربرد ورق قلع‌اندود گفت: این محصولات که در تولید انواع قوطی فلزی کاربرد دارند در ۴ گرید مختلف در فولاد مبارکه تولید شده و جزو محصولات خاص شرکت است.

به گفته محسن زارع، زنجیره تولید ورق قلع‌اندود جزو حساس‌ترین و طولانی‌ترین زنجیره‌های تولید محصول در صنعت فولاد و به‌طور مشخص در فولاد مبارکه است و این شرکت تنها کارخانه تولیدی در کشور است که زنجیره کامل تولید این محصول شامل خطوط اسیدشویی، نورد دوقفسه‌ای، شست‌وشوی الکترولیتی، آنیل، تمپرمیل، خط قلع‌اندود و خطوط برش قلع‌اندود و واحد بسته‌بندی و حمل را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اهمیت تولید این محصول در فولاد مبارکه افزود: با توجه به نیاز کشور به این ورق و در راستای افزایش تولید محصولات خاص و با ارزش‌افزوده بالا و در پاسخ به نیاز صنایع بسته‌بندی و فلزی کشور، افزایش کمی و کیفی تولید این محصول در ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه همواره در اولویت بوده است.

در همین زمینه، مصطفی ناجی، رئیس خط قلع‌اندود گفت: افزایش کیفیت مستلزم هماهنگی و اقدامات هماهنگ در برنامه‌ریزی و کنترل تولید و تعمیرات، کنترل کیفیت و بهبودهای فرایندی در کل زنجیره است.

بر همین اساس با انجام اقدامات متعدد بهبود در خطوط زنجیره تولید قلع‌اندود طی سال‌های اخیر، شاهد رشد مستمر و مداوم در کیفیت و کمیت این محصول بودیم و تحقق رکوردهای کمّی ماهانه و رکورد تولید سالانه محصول قلع‌اندود گواه این موضوع است.

محمدرضا نصر اصفهانی رئیس کنترل کیفی نورد سرد نیز اظهار داشت: با عنایت به نقش کیفیت در همه زمینه‌ها، مخصوصا در زمینه تولید محصولات ویژه، تحقق رکوردهای کیفی تولید محصول قلع‌اندود و دست‌یابی به عدد بی‌سابقه ۹۰.۶۸ درصد در تولید شیت و کلاف در شهریورماه و تحقق رکورد کیفیت ۸۹.۹۵ درصد در تولید شیت قلع‌اندود در مهرماه گواه تلاش همگی همکاران در ناحیه نورد سرد، خدمات فنی و پشتیبانی، کنترل کیفی و برنامه‌ریزی و کنترل تولید (PPC) است که صمیمانه از تلاش همه این عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید