238351

با احیاء و بومی سازی تجهیزات صورت گرفت

صرفه جویی ۵۰ میلیارد ریالی در راه آهن و ترابری ذوب آهن اصفهان

دنیای معدن: به همت تلاشگران مدیریت های راه آهن و ترابری و سفارشات و کنترل کالای ذوب آهن اصفهان ،جارینگ های پیستون لوکوموتیو TGM۶ با صرفه اقتصادی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در این شرکت احیاء و بومی سازی شد.

به گزارش دنیای معدن، افشین ژیانی فر سرپرست تعمیرات ناوگان مدیریت راه آهن و ترابری شرکت در این خصوص به خبرنگار ما گفت : با توجه به نقش حساسی که این پیستون ها در موتور لوکوموتیو دارند،احیا و بازسازی آنها توسط یک شرکت توانمند داخلی آغاز شد که انتقال تجربه خوبی نیز برای تعمیرات آتی به ثمر نشست.

وی افزود : این بازسازی  که طی زمان کوتاهی انجام گرفت، توقفات حین کار  را به میزان زیادی کاهش داد و لذا ارتقاء بهره وری را رقم زد.  

این تلاشگر ذوب آهنی اظهار داشت : حمایت مسئولین شرکت در احیا و بومی سازی این پیستون های لوکوموتیو بسیار موثر بود و چنین رویکردهایی قطعاً نوید بخش بومی سازی های بیشتر برای کارخانه به شمار می رود.

* پوریا مقدس کاردان بازرگانی مدیریت خرید تجهیزات نیزگفت :  بر اساس استعلام های اخذ شده در خصوص احیا و بازسازی این پیستون،شرکت سازنده مطابق با مشخصات مورد نیاز ذوب آهن مشخص گردید.

وی افزود : خرید این پیستون ۵۰ میلیارد ریال برای شرکت هزینه در برداشت اما بومی سازی آن با هزینه ای بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان و طی شش ماه انجام گرفت.

کاردان بازرگانی مدیریت خرید تجهیزات تصریح کرد : واردات این پیستون به دلیل تحریم ها امکان پذیر نبود و لذا یکبار دیگر از دل تحریم ها فرصتی برای بومی سازی و اثبات توانمندی سخت کوشان ذوب آهن اصفهان فراهم گردید.

* اکبر سلیمیان کاردان مدیریت سفارشات و کنترل کالا نیز اضافه کرد : پیستون های این لوکوموتیو، روسی هستند و لذا واردات و تامین آنها به دلیل تحریم ها زمان بر و بعضاً امکان پذیر نبود.

وی افزود : نمونه اولیه این پیستون توسط شرکت سازنده آماده و به ذوب آهن ارائه گردید و پس از بررسی فنی و تایید مدیریت مدیریت راه آهن و ترابری و جلسات با مدیریت سفارشات و کنترل کالا، احیا و بومی سازی ۱۰۰ عدد از آنها در دستور کار قرار گرفت.  

وی خاطر نشان کرد : این پیستون ها به دلیل مستهلک بودن قابلیت استفاده نداشتند اما از طریق بومی سازی، مجدداً احیا شدند و در فرایند بهره برداری قرار گرفتند.   

 

دیدگاهتان را بنویسید