233911

رکوردهای تولیدی ذوب آهن اصفهان پیامد تلاش و برنامه‌ریزی همه حوزه های شرکت است

دنیای معدن: در پی ثبت رکورد ماهیانه تولید چدن در کوره بلندهای ذوب آهن اصفهان در این ارتباط با مسئولین مدیریت کوره بلند شرکت گفتگویی انجام دادیم و از روند و فرایند کسب این رکورد جویا شدیم که در پی می آید.

به گزارش دنیای معدن، همایون صمیمی مدیر کوره بلند شرکت با بیان این که کوره بلندهای ذوب آهن اصفهان با مجموع حجم ۵ هزار مترمکعب، در سال های اخیر نوسازی و بازسازی شده است، گفت: نیروهای توانمند مدیریت کوره بلند با بهره‌گیری از تخصص های خود و مصارف بهینه مواد اولیه توانستند این رکورد را ثبت نمایند.

 مدیر کوره بلند شرکت با تقدیر از هماهنگی های مطلوب و هم افزایی در حوزه بهره برداری، افزود: آخرین رکورد ۳۰ روزه مربوط به فروردین ماه ۱۳۹۳ با تولید ۲۵۷ هزار تن بود که در اردیبهشت ماه سال جاری این رکورد به ۲۶۱ هزار تن ارتقاء یافت.

 وی کسب این رکورد را پیامد تلاش و برنامه‌ریزی‌های همه حوزه های شرکت عنوان نمود و تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در اردیبهشت ماه با کمترین اختلال و توقفات در کوره بلندها و با بیشترین بهره گیری از امکانات و مواد اولیه موجود توانستیم به این مهم دست یابیم.

محسن اسدی سرپرست کوره بلند شماره ۳  ذوب آهن اصفهان نیز گفت: کوره بلند شماره ۳ با حجم ۲ هزار متر مکعب و تولید چهار هزار تن چدن در شبانه روز با مصرف ۵۰۰ کیلوگرم کک به ازای تولید یک تن چدن در حال فعالیت است.

 اسدی از برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف کک در این کوره بلند خبر داد و تاکید کرد: با افزایش مصرف و بهره مندی از گاز خروجی کوره بلند و مصرف کک ریزه در مصارف صرفه جویی خوبی انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه از ماه جاری تزریق پودر زغال را در دستور کار قرار دادیم گفت: در آینده مصرف کک برای تولید یک تن چدن  را تا سطح ۴۸۰ کیلو کاهش خواهیم داد.

محمدرضا شانه، سرپرست کوره بلند شماره ۲ نیز با بیان این که در این کوره بلند توقفات غیر برنامه ای نداشتیم گفت: با چندین طرح خلاقانه و نوآورانه که توسط همکاران تلاشگر در اتاق فرمان ارائه شد توانستیم ظرفیت باردهی به کوره و سرعت بارگیری را نیز افزایش دهیم.

 شانه، رکورد ۷۰ بار در یک شیفت در کوره بلند شماره ۲ را پیامد تلاش و طرح های خلاقانه همکاران در این قسمت عنوان کرد و افزود: با مصرف بهینه، استفاده از کک برای یک تن چدن  را به کمتر از ۵۰۰ کیلو کاهش و بهره وری تولید کوره بلند شماره ۲ را نیز افزایش دادیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید