238312

«کگهر»، «فخوز» و «فملی» صدرنشین بورس کالا شدند

دنیای معدن: سنگ‌آهن گهر زمین، فولاد خوزستان و ملی صنایع مس ایران سه‌شرکت برتر هفته نخست آبان، بیشترین فروش بازار فیزیکی بورس‌کالای ایران را به خود اختصاص دادند. به گزارش «کالاخبر»، بورس‌کالای ایران برترین‌های خود را در هفته نخست آبان (منتهی به ۶آبان) براساس ارزش فروش شرکت‌ها در بازار فیزیکی اعلام کرد. جزئیات رتبه‌‌‌بندی جایگاه شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:

سنگ‌آهن گهر زمین با ثبت معامله ۴۷۰‌هزار تن گندله و کنسانتره سنگ‌آهن به ارزش بیش از ۱۳۲۲میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

فولاد خوزستان با فروش ۹۲‌هزار تن تختال C و شمش بلوم به ارزش بیش از ۱۲۳۱میلیارد تومان، دوم شد.

ملی صنایع مس ایران با فروش ۴‌هزار و ۷۳۰تن سولفورمولیبدن، مس کاتد، مس کم‌عیار و کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۱۱۵۷میلیارد تومان، سوم شد.

ذوب‌آهن اصفهان با ثبت معامله ۳۵‌هزار و ۱۹۳تن به ارزش نزدیک به ۵۸۶میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

معدنی و صنعتی گل‌گهر با ثبت معامله ۲۰۰‌هزار تن گندله سنگ‌آهن به ارزش نزدیک به ۵۶۸میلیارد تومان پنجم شد.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ۱۰۰‌هزار تن کنسانتره و گندله سنگ‌آهن و شمش بلوم را به ارزش نزدیک به ۴۷۰میلیارد تومان فروخت و ششم شد.

صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان با فروش ۱۵۰‌هزار تن گندله سنگ‌آهن به ارزش نزدیک به ۴۲۶میلیارد تومان هفتم شد.

آهن و فولاد ارفع با فروش ۳۰‌هزار تن شمش بلوم به ارزش نزدیک به ۴۰۷میلیارد تومان در جایگاه هشتم قرار گرفت.

پالایش نفت اصفهان با ثبت معامله ۴۲۲۰‌هزار و ۵۲۵تن وکیوم‌باتوم، گوگرد گرانوله و لوب‌کات سبک به ارزش بیش از ۳۹۷میلیارد تومان، نهم شد.

پتروشیمی تندگویان با فروش ۱۲‌هزار و ۸۵۴تن پلی‌اتیلن ترفتالات بطری و نساجی و نخ ‌پلی‌استر در گریدهای مختلف به ارزش نزدیک به ۳۷۷میلیارد تومان در رتبه دهم ایستاد.

 

دیدگاهتان را بنویسید