237862

برترین‌های هفته در بورس‌کالا

«فملی»، «فخوز» و «شپنا» صدرنشین شدند

دنیای معدن: شرکت‌های ملی صنایع مس، فولاد خوزستان و پالایش نفت اصفهان سه‌شرکت برتر هفته پایانی سوم مهر، بیشترین فروش بازار فیزیکی بورس کالای ایران را به خود اختصاص داد.

 به گزارش «دنیای معدن»، بورس کالای ایران برترین‌های خود را در هفته سوم مهر براساس ارزش فروش شرکت‌ها در بازار فیزیکی اعلام کرد. جزئیات رتبه‌‌‌بندی جایگاه شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:

ملی صنایع مس ایران با ثبت معامله ۱۲‌هزار و ۹۰۰تن مس کاتد، مس کم‌عیار و سولفور مولیبدن به ارزش بیش از ۱۰۱۹میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

فولاد خوزستان با فروش ۷۱‌هزار و ۲۰۰تن تختال C و شمش بلوم به ارزش نزدیک به ۹۱۸ میلیارد تومان، دوم شد.

پالایش نفت اصفهان با فروش ۷۱‌هزار و ۵۰۰تن آروماتیک سنگین، لوب‌کات سبک و وکیوم‌باتوم به ارزش نزدیک به ۷۳۰ میلیارد تومان، سوم شد.

پالایش نفت بندرعباس با ثبت معامله ۴۷‌هزار و ۵۰۰تن وکیوم‌باتوم، سلاپس واکس و لوب‌کات سبک به ارزش بیش از ۵۰۰میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

پتروشیمی تندگویان با ثبت معامله ۱۴‌هزار و ۱۸۸تن پلی‌اتیلن ترفتالات بطری و نساجی و نخ پلی‌استر در گریدهای مختلف به ارزش بیش از ۴۲۵میلیارد تومان پنجم شد.

فولادمبارکه اصفهان ۱۹‌هزار و ۷۰۰ تن تختال SM و ورق سرد را به ارزش نزدیک به ۳۹۴میلیارد تومان فروخت و ششم شد.

ذوب‌آهن اصفهان با فروش ۲۲‌هزار و ۵۹۷تن انواع تیرآهن و میلگرد به ارزش نزدیک به ۳۷۰ میلیارد تومان هفتم شد.

پالایش نفت تهران (تندگویان) با فروش ۳۵‌هزار و ۵۰۰تن گوگرد گرانوله، لوب‌کات سبک و سنگین و وکیوم‌باتوم به ارزش ۳۶۰میلیارد تومان در جایگاه هشتم قرار گرفت.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ثبت معامله ۵۰‌هزار تن شمش بلوم و کنسانتره سنگ‌آهن به ارزش بیش از ۳۴۴میلیارد تومان، نهم شد.

پتروشیمی امیرکبیر هم با فروش ۹‌هزار و ۷۵۴ تن پلی‌اتیلن سبک و سنگین به ارزش بیش از ۲۸۵میلیارد تومان در رتبه دهم ایستاد.

نقره را برای تحویل دی ۱۴۰۱ معامله کنید

بورس کالا با صدور اطلاعیه‌ای از راه‌اندازی قرارداد آتی نقره برای تحویل دی‌ماه ۱۴۰۱ از روز سه‌شنبه ۲۶ مهر خبر داد. به گزارش «کالاخبر»، براساس جدیدترین اطلاعیه مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران، قرارداد مذکور تا تاریخ ۲۸ دی ۱۴۰۱ قابل معامله خواهد بود. قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی بدون حد نوسان قیمتی با دوره پیش‌گشایش به مدت ۳۰دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی رأس ساعت ۱۰:۳۰ با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می‌یابد. قیمت پایه قرارداد آتی نیز همان قیمت کشف‌شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم‌انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجددا همین فرآیند روز کاری بعد تکرار خواهد شد. این گزارش می‌افزاید، ۱۷ اسفندماه سال ۹۹ معاملات آتی نقره به‌طور رسمی در بورس کالای ایران راه‌اندازی شد. جزئیات قرارداد آتی نقره بیانگر آن است که هر قرارداد معادل ۱۰۰گرم و استاندارد کالا، ساچمه نقره مطابق استاندارد ۹۹۹ است. حد نوسان قیمت این قرارداد، مثبت و منفی ۵‌درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل بوده و قیمت تسویه در روز سررسید بر مبنای قیمت روز جهانی نقره و نرخ ارز سناست؛ سقف موقعیت‌های باز برای اشخاص حقیقی و حقوقی نیز ۵۰۰موقعیت در هر کد معاملاتی در نظر گرفته شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید