238070

در مادر صنعت فولاد ایران؛

تولید بیش از ۱ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۳۹۶ تن محصول در سال جاری

دنیای معدن: ذوب آهن با دستیابی به میزان تولید ۱ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۳۹۶ تن بهترین عملکرد ۷ ساله اخیر را در پایان شش ماهه نخست سال رقم زد.

به گزارش دنیای معدن؛ مدیرعامل شرکت ذوب آهن با اشاره به افزایش تولید و پیشی گرفتن ۲ درصدی از برنامه هدف گذاری شده یعنی ۳ میلیون تن چدن در سال جاری افزود: صنعت فولاد کشور در افق ۱۴۰۴ رسیدن یه سقف تولیدی ۵۵ میلیون تن را پیش بینی کرده ،که اگر شرایط فعلی دستخوش تغییر نشود رسیدن به این هدف با موانع متعددی روبه رو است . 

ایرج رخصتی با بیان اینکه این شرکت و شرکت‌های فولادسازی در سال‌های اخیر با چالش‌هایی همچون توزیع نامناسب مواد معدنی در زنجیره فولاد، درصد حقوق گمرکی، قیمت گاز و مواد اولیه پایدار دست و پنجه نرم کرده اند، گفت: تولید این کارخانه به روش کوره بلند است که برای احیای سنگ آهن در کوره بلند هم باید کک و زغال سنگ را با قیمت جهانی تامین کند.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن افزود: فراهم نبودن زیرساخت لازم برای حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و بنادر در کنار سایر موارد مطرح شده سبب افزایش هزینه‌های حمل و نقل صنایع فولادی شده که این مشکل در بستر تولید هنوز راه حل درستی برای این امر اتخاذ نشده است.

کارخانه ذوب‌آهن اصفهان نخستین و بزرگترین کارخانه تولید فولاد ساختمانی و ریل در کشور و بزرگترین تولیدکننده محصولات طویل در خاورمیانه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید