237060

تزریق ۲۰ میلیون یورو به پروژه مجتمع فولاد تربت حیدریه

دنیای معدن: نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات گفت: طبق رایزنی انجام شده با بانک صنعت و معدن مقرر شد این بانک نسبت به پرداخت حق السهم خود به مبلغ ۲۰ میلیون یورو در بازه های کوتاه مدت اقدام کند.

به گزارش دنیای معدن، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه گفت: طبق رایزنی انجام شده با بانک صنعت و معدن مقرر شد این بانک نسبت به پرداخت حق السهم خود به مبلغ ۲۰ میلیون یورو در بازه های کوتاه مدت اقدام کند.

او افزود: بعد از تغییر پیمانکار، پروژه از سرعت خوبی برخوردار است و میزان پیشرفت پروژه به حدود ۴۰ درصد رسیده و با پرداخت تعهدات بانک صنعت و معدن در موعد مقرر، پروژه بر اساس زمانبندی خود به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه ادامه داد: عملیات اجرایی مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه سال ۹۷ با اعتبار یک میلیارد یورو و در زمینی به مساحت ۵۵۰ هکتار آغاز شده و بر اساس طرح اولیه کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون تن آهن اسفنجی، ۱.۵ تن ورق فولادی با تامین مواد اولیه از معادن سنگان خواف و یک میلیون و ۶۰۰ تن ذوب و ریخته گری و برای ۲ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۱۲ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

زنگنه بیان کرد: سالانه ۱.۵ میلیارد یورو ورق فولاد وارد کشور می شود و این در حالی است که با راه اندازی این پروژه می توان از خروج ارز از کشور جلوگیری و ضمن ایجاد تولید و اشتغال، قطعات فولادی در صنعت کشتیرانی، ماشین آلات سنگین و همچنین لوله های گاز را در داخل تامین کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید