236885

تولید برق به روش‌های تجدیدپذیر با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه

دنیای معدن-مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: با توجه به سیاست‌گذاری‌ها و راهبردهای فولاد مبارکه، بنا داریم با کاهش حداکثری مصارف آب و انرژی و تولید انرژی با استفاده از روش‌های تجدیدپذیر، این شرکت را به صنعت سبز و الگویی جهان‌تراز تبدیل کنیم.

به گزارش دنیای معدن، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در جریان دیدار با مدیران سازمان محیط‌زیست استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به سیاست‌گذاری‌ها و راهبردهای فولاد مبارکه، بنا داریم با کاهش حداکثری مصارف آب و انرژی و تولید انرژی با استفاده از روش‌های تجدیدپذیر، این شرکت را به صنعت سبز و الگویی جهان‌تراز تبدیل کنیم.

وی افزود: فولاد مبارکه بنا دارد در مسیر رسیدن به صنعت سبز به الگویی جهان‌تراز تبدیل شود و به همین منظور، با سرمایه‌گذاری‌های هدفمند، پروژه‌های زیادی در این زمینه تعریف کرده یا در دست اجرا دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: علاوه بر پروژه‌هایی که برای بهبود فرایندهای زیست‌محیطی انجام‌شده، این شرکت در نظر دارد تا در توسعه‌های جدید نیز به نحوی عمل کند که فراتر از استانداردهای بین‌المللی، در زمینه محیط‌زیست پیشگام باشد.

طیب‌نیا در ادامه گفت: یکی از شاخص‌های اصلی تبدیل‌شدن به صنعت سبز و کاهش تولید کربن، موضوع انرژی است که برای رسیدن به آن به‌طور مثال در تولید برق، ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۴ مگاواتی فولاد مبارکه با راندمانی نزدیک به ۶۰ درصد، باعث کاهش قابل‌توجه مصرف آب و سوخت می‌شود. امروز خرسندیم که اعلام کنیم در زمان کمی این پروژه ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مصرف آب با اجرای پروژه‌های متعدد توانسته‌ایم درمجموع مصرف آب در فرایند تولید هر تن فولاد را به حدود ۲ مترمکعب برسانیم که این موضوع در جهان کم‌نظیر است. امیدواریم با اجرای پروژه‌هایی نظیر جمع‌آوری و تصفیه پساب ۶ شهر جدید و انتقال آب از خلیج‌فارس، برداشت آب خام را ظرف ۳ سال آینده به صفر برسانیم.

تولید برق به روش‌های تجدیدپذیر با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه

طیب‌نیا تصریح کرد: تولید برق به روش‌های تجدیدپذیر نیز در دستور کار قرارگرفته و هم نیروگاه خورشیدی و هم نیروگاه بادی در دست برنامه‌ریزی و اقدام است که فاز اول نیروگاه خورشیدی تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تأکید کرد: رویکردهای موجود ما را بر این داشته که تعاملی سازنده و دوجانبه با نهادهای مربوطه مانند سازمان محیط‌زیست داشته باشیم تا بتوانیم از جهت‌گیری‌ها و راهنمایی‌هایشان استفاده کنیم.

افق پنج‌ساله فولاد مبارکه در زمینه محیط‌زیست

مدیرعامل فولاد مبارکه عنوان کرد: برنامه ما این است که در میان‌مدت با هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در حوزه‌های مختلف زیست‌محیطی، طرح‌های تعریف‌شده در افقی پنج‌ساله را به بهره‌برداری برسانیم و در حوزه‌هایی مانند آب، برق و به‌طورکلی انرژی، پسماند و سایر حوزه‌های مربوط به موضوع محیط‌زیست، سازمان را به سوی شرایط آرمانی سوق دهیم.ایراسین

 

دیدگاهتان را بنویسید