236745

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت؛

تولید ورق آج‌دار شطرنجی در مجتمع فولاد سبا

دنیای معدن: همزمان با هفته دولت، جهادگران مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه موفق به تولید ورق‌های آج‌دار شطرنجی(نوع R) شدند و کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز کردند.

به گزارش دنیای معدن، به‌نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، محمدیاسر طیب‌نیا امروز دوشنبه ۷ شهریورماه ۱۴۰۱ در بازدید از خطوط تولید مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه گفت: در نیمه نخست سال «تولید، دانش‌بنیان؛ اشتغال‌آفرین» کارکنان بلندهمت این مجتمع موفق شدند ششمین محصول جدید خود را برای تامین حداکثری نیاز بازارهای داخلی تولید و عرضه کنند.

وی با بیان این که در حال حاضر ورق‌های آج‌دار عمدتاً به‌صورت کلاف گرم تولید می‌شوند، افزود: پیش از این و در سال ۱۳۹۶ نیز تلاشگران این واحد موفق به تولید ورق آج‌دار بادامی‌شکل(نوع T) شده بودند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان این که تولید انواع ورق‌های آج‌دار کاربردهای متفاوتی در صنعت دارند، خاطرنشان کرد: مدل ورق آج‌دار شطرنجی گرید S235JR با عرض هزار و ۲۵۰ میلی‌متر، ضخامت‌های ۲، ۳ و ۶ میلی‌متر و براساس سفارش مشتری و استانداردهای DIN59220 جهانی تولید شده است.

وی درخصوص موارد استفاده این نوع محصول اذعان داشت: موارد مصرف ورق آج‌دار شطرنجی تولیدشده در مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه برای تولید پلتفرم‌های صنعتی، راه‌پله‌ها، پل‌ها، صنایع خودروسازی و ساخت کفراژهای عرشه‌ها، کامیونت‌ها و وانت‌بارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طیب‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با انجام عملیات اسیدشوئی، این نوع ورق‌ها را می‌توان به ورق گالوانیزه تبدیل کرد که با نورد کردن آن‌ها در خطوط نورد سرد، ارزش افزوده بیشتری برای کشور به بار می‌آید.

 

به گفته وی، میزان مصرف انواع ورق‌های آج‌دار شطرنجی در کشور سالیانه حدود ۱۰۰ هزار تن است و این ظرفیت و توانمندی در مجتمع فولاد سبا وجود دارد که علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی، با صادارات این نوع ورق‌ها به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان و سایر درخواست‌کنندگان برای کشور ارزآوری کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در همین زمینه اضافه کرد: به هر اندازه که در کشور توسعه صنعتی رخ دهد و نیاز به این گونه محصولات بیشتر شود، مجتمع فولاد سبا نیز این ظرفیت و قابلیت را دارد که نیاز حداکثری صنایع کشور در این را حوزه تامین کند.

 

وی بیان داشت: طبق راهبردهای پیش رو و با توجه به نقش اساسی این شرکت در توسعه صنعتی کشور، هیچ‌گاه از حرکت باز نخواهیم ایستاد و تمامی مدیران و کارکنان متعهد با یکدیگر متحد هستند تا با تمامی تلاش‌های خود و بدون توجه به حواشی، نسبت به تولید کمّی و کیفی هرچه بیشتر محصولات مورد نیاز کشور همّت گمارند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از تلاش تمامی کارکنان مجتمع فولاد سبا قدردانی و ابراز امیدواری کرد: با وجود سرمایه‌های انسانی متخصّص در مجتمع فولاد سبا، گام‌های بلندتری در جهت توسعه سبد محصولات و ارزش‌آفرینی برای اقتصاد کشور برداریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید