236674

۱۵۰۰۰ میلیارد تومان در صنعت فولاد استان بوشهر سرمایه گذاری می شود

دنیای معدن: معاون اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه در ساخت صنعت فولاد در استان بوشهر ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود گفت: با آغاز ساخت صنعت فولاد در استان یکی از خاکریزها در جنگ اقتصادی با دشمن فتح می شود.

به گزارش دنیای معدن از گناوه ، معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر صبح امروز در آیین آغاز ساخت صنعت فولاد در بندر گناوه، مجموع تولید ناخالص ملی استان در یک سال را 200 هزار میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: شش درصد تولید ناخالص داخلی کشور در استان بوشهر است.

جایگاه سوم استان بوشهر در تولید ناخالص ملی

علی باستین با بیان اینکه جایگاه استان در تولید ناخالص ملی و سرانه درآمدی سوم کشور است تصریح کرد: استان بوشهر با احتساب نفت، گاز و پتروشیمی بعد از خوزستان و تهران در زمینه درآمد سرانه ای جایگاه سوم دارد.

وی اضافه کرد: در تولید ناخالص داخلی بدون احتساب نفت، گاز و پتروشیمی با 43 هزار میلیارد تومان جایگاه استان بوشهر 15 کشوری است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه چهار پنجم اقتصاد استان بوشهر به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی وابسته است گفت: استقرار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در جنوب استان، عدم توازن سرزمینی به ویژه در شمال استان، گناوه، دیلم، دشتی و تنگستان و دشتستان شکل گرفته است که یکی از آثار آن نرخ بیکاری بالا است.

نرخ بیکاری در شهرستان های شمالی بوشهر 2 برابر نرخ میانگین استان است

باستین میانگین نرخ بیکاری استان بوشهر را 7.4 درصد دانست و خاطر نشان کرد: این نرخ در شهرستان های شمالی استان بوشهر نزدیک به 15 درصد و 2 برابر نرخ میانگین استان است.

وی توجه ویژه به توسعه طرح های اشتغال زایی و تولیدی صنعتی در شمال استان بوشهر را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: استقرار صنایع مادر و پایه در شهرستان های شمالی استان بوشهر برای اشتغال زایی و افزایش درآمد و معیشت مردم مورد توجه ویژه قرار دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر نفت، گاز و پتروشیمی را یکی از مزیت های استان بوشهر دانست و تصریح کرد: ضرورت دارد صنایع مادر، پایه و پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی در نقاط مختلف از جمله شهرستان های شمالی استان بوشهر ایجاد شود.

یکی از خاکریزهای جنگ اقتصادی با دشمن فتح می شود

باستین صنعت فولاد را یکی از صنایع مهم در عرصه اشتغال زایی و ارزآوری دانست و با بیان اینکه این صنعت به عنوان هشتمین صنعت بزرگ و مادر در استان بوشهر امروز در گناوه ساخت آن آغاز می شود افزود: ضمن اینکه 4 هزار اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند می تواند در تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد کارگاه های کوچک و متوسط نقش داشته باشد چراکه صنعت فولاد به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های دیگر صنایع از جمله خودروسازی، تولید انواع لوازم خانگی و دیگر صنایع فلزی محسوب می شود.

وی ارزش آغاز ساخت این صنعت در گناوه را 15 هزار میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: امروز با آغاز ساخت صنعت فولاد در گناوه یکی از خاکریزها در جنگ اقتصادی با دشمن فتح می شود و روز به روز با اجرا این طرح ها بر دشمن غلبه می کنیم و پیروز می شویم.

اجرا صنعت فولاد در استان را کار بزرگ و مهم است

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین کلنگ زنی مجتمع فولاد در بندر گناوه اظهار داشت: مدیران بلند نظر می توانند استان بوشهر را در مسیر پیشرفت که استحقاق آن را دارد به پیش ببرند، با نگاه های کوچک نمی توان به آن افق و چشم انداز دست پیدا کرد.

عبدالکریم جمیری اجرا صنعت فولاد در استان را کار بزرگ و مهم دانست و تصریح کرد: صنعت فولاد استان بوشهر امروز در بهترین مکان و در کنار دریا ساخته می شود، با اشتغال ایجاد شده در این پروژه، یکی از خواسته های به حق مردم متناسب با منویات رهبر معظم انقلاب برآورده خواهد شد.

وی بیان کرد: البته باید سرمایه گذار پیگیری جدی و مدیران به صورت جهادی حمایت کنند تا کار با تعلل مواجه نشود چراکه این کار ملی و بزرگ است و منافع آن به کشور اسلامی می رسد.

پنجمین روز از هفته دولت در استان بوشهر/ افتتاح و آغاز ساخت 107 پروژه عمرانی در گناوه1سالگی دولت سیزدهم| گام های استوار دولت در قطب انرژی ایران/ از توسعه تجارت با همسایگان تا تحولات زیربنایی در بوشهر + فیلماستاندار بوشهر: 500 میلیارد تومان برای اجرا و افتتاح طرح های دیلم اختصاص یافت

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر با سپاسگزاری از وزیر سابق صنعت و معدن در رفع موانع، از تلاش استاندار بوشهر «محمدی زاده» که سبب جهش اجرا این طرح شد قدردانی کرد و گفت: اجرا صنعت فولاد به سرعت بیشتری نیاز دارد.

مجوز خوراک پالایشگاه 120 هزار بشکه ای صادر شد

جمیری افزود: این خدمت بزرگ و پروژه ملی نیازمند تلاش مضاعف سرمایه گذار است و مدیران استان باید قدم به قدم حمایت کنند تا هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

وی ضمن حمایت در اجرا این صنعت و پیگیری در سطح ملی برای تسریع گفت: همین اکنون مجوز خوراک پالایشگاه 120 هزار بشکه ای برای این صنعت صادر شده است.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارهای بزرگ نیاز به دوری از حاشیه پردازی و پرداختن به اصل قضیه دارد خاطر نشان کرد: این دولت انقلابی و جهادی قصد دارد کار کند اگر مسئولین محلی نتوانند از این فرصت استفاده کنند این ضعف است، باید مسائل شخصی و سلیقه ای را کنار گذاشته و به افق های بلند نظر شود.

سرمایه گذاری 15 هزار میلیارد تومان در ساخت صنعت فولاد در گناوه

محصولات تولیدی مجتمع فولاد بوشهر که توسط یکی از جوانان بومی گناوه راه اندازی خواهد شد، شامل محصولات کنسانتره آهن اسفنجی، ورق فولادی آلیاژی و دیگر محصولات است.

مساحت این پروژه در چرخه کامل فولاد 200 هکتار، نیروگاه 100 هکتار و آب شیرین کن یک هکتار تعیین شده است.

هدف از اجرا مجتمع فولاد بوشهر که برای تولید ورق فولادی آلیاژی برای تأمین نیاز استان و صادرات اعلام شده زمینه اشتغال 1400 نفر را فراهم می کند و برای اجرا آن 15 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید