236472

سرمایه‌گذاری در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان؛ اقدامی موفق و سودمند از سوی فولاد مبارکه

دنیای معدن: «سالروز الحاق شرکت فولاد امیرکبیر کاشان به گروه فولاد مبارکه رویدادی خجسته است که پس از الحاق شرکت‌هایی همچون مجتمع فولاد سبا، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، فولاد سفیددشت، فولاد سنگان و فولاد هرمزگان نشان داد که سرمایه‌گذاری‌های هدفمند فولاد مبارکه و همکاری‌های این شرکت با سیاست‌های کلان صنعت فولاد کشور یکی پس از دیگری به بار نشسته است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایراسین، تقویم رویدادهای گروه فولاد مبارکه را که ورق بزنیم در گرماگرم روزشمار ایام تابستان به ۱ شهریورماه می‌رسیم: «سالروز الحاق شرکت فولاد امیرکبیر کاشان به گروه فولاد مبارکه». رویدادی خجسته که پس از الحاق شرکت‌هایی همچون مجتمع فولاد سبا، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، فولاد سفیددشت، فولاد سنگان و فولاد هرمزگان نشان داد که سرمایه‌گذاری‌های هدفمند فولاد مبارکه و همکاری‌های این شرکت با سیاست‌های کلان صنعت فولاد کشور یکی پس از دیگری به بار نشسته است.

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان تحت نام شرکت صنایع گالوانیزه فجر سپاهان در اسفندماه ۱۳۷۴ با هدف تولید ورق گالوانیزه به روش غوطه‌وری گرم مداوم تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به بهره‌برداری رسید. این شرکت در شهریورماه سال ۱۳۹۱ به گروه فولاد مبارکه پیوست که در حال حاضر سهام‌دار عمده این شرکت با ۵۳ درصد سهام است.

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان دارای زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم ازجمله پست برق ۲۰/۶۳ کیلوولت، ایستگاه گاز و منابع آب موردنیاز، قرار گرفتن در مرکز ایران و موقعیت جغرافیایی و لجستیکی مناسب، دسترسی آسان به جاده ریلی و ترانزیتی و امکان تولید محصولات متنوع است. این شرکت قطب محصولات پوشش‌دار در منطقه مرکزی ایران محسوب می‌شود و احداث خطوط جدید نورد سرد و گالوانیزه از طرح‌های توسعه این شرکت در چارچوب استراتژی‌های کلی شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان شرکت مادر به شمار می‌آید.

این شرکت با چشم‌اندازِ قرار گرفتن در زمره یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات فولادی سرد و پوشش‌دار در کشور، با کسب ۲۰ درصد از سهم تولید داخلی و حضور پایدار در بازارهای صادراتی هدف، مفتخر است که به‌عنوان اولین تولیدکننده ورق گالوانیزه گرم در ایران فعالیت می‌کند و اکنون به‌عنوان یک برند خاص شناخته می‌شود. برای دست‌یابی به این موفقیت، سرمایه‌گذاری‌ها، حمایت‌ها و تلاش‌های بسیار زیادی در زمینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، تفکر سیستمی و آموزشی شده است.

واحد اسیدشویی با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن، نورد سرد رفت و برگشتی با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن، آنیل با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن، گالوانیزه با ظرفیت ۱۴۰ هزار تن و خط برش عرضی و فرم‌دهی ورق با ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال مهم‌ترین خطوط تولیدی این شرکت را تشکیل می‌دهد.

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در دوران فعالیت خود، دسـتاوردهای بزرگـی در مسـیر پیشـرفت و توسـعه ازجمله پیوستن به شبکه ریلی کشور و جابه‌جایی ریلی محصولات این شرکت و نیز ایجاد گمرک اختصاصی داشته است. همچنین بـا عـزم راسـخ مدیریت و کارکنان این مجموعه و در راسـتای اهداف و چشم‌انداز شرکت، مبلغ ۸.۲۰۱.۸۲۰ میلیون ریال سود خالص در سال ۱۴۰۰ محقق شده است.

خوشبختانه علی‌رغم بحران شیوع کرونا و قطعی برق در تابستان، با همت کارکنان و مدیران شرکت، شاهد ثبت رکوردهای تولیدروزانه، ماهانه و سالانه در واحدهای مختلف در سال ۱۴۰۰ بودیم؛ به‌طوری‌که در خطوط اسیدشویی ۲ درصد، نورد سرد ۳.۱۴ درصد و گالوانیزه ۴.۴۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته محقق شد.

در حوزه بومی‌سازی و مسئولیت‌های اجتماعی نیز با افتخار باید اعلام کرد که بخش عمده‌ای از تکنولوژی و قطعات موردنیاز شرکت بومی‌سازی شده است؛ به‌گونه‌ای که در سال ۱۴۰۰ با بومی‌سازی ۴۶ قطعه بالغ‌بر ۲۵۲ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی به عمل آمده است. ضمن اینکه در راستای تفکر سهام‌دار عمده شرکت، یعنی فولاد مبارکه، با تمام توان تلاش شده در حوزه مسئولیت اجتماعی، به‌خصوص در دوره کرونا، عملکرد درخشانی در این شرکت ثبت شود.

کسب تندیس سیمین صنعت سبز ملی، تندیس واحد نمونه ملی استاندارد، تندیس واحد تولیدی نمونه در سطح استان، گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی بر اساس استاندارد مصرف انرژی

ISIRI ۹۶۵۳، گواهینامه تأیید صلاحیت آزمایشگاه بر اساس استاندارد ISO/IEC۱۷۰۲۵:۲۰۱۷ از NACI، تندیس زرین رضایتمندی مشتری، نشان توانمندی دوستاره در مدیریت فناوری و نوآوری و نشان عالی پنج‌ستاره مسئولیت اجتماعی، بخشی از دستاوردهای شرکت امیرکبیر کاشان است که در گنجینه افتخارات سال ۱۴۰۰ این شرکت ثبت شده است.

شایان ذکر است طرح‌های توسعه این شرکت در دو فاز تعریف شده است. در فاز اول، احداث خط تولید نورد به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن، احداث خط تولید اسیدشویی به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن، احداث کارگاه سنگ‌زنی و در فاز دوم طر ح توسعه خط ۲ گالوانیزه مهم‌ترین طرح‌های توسعه این شرکت را تشکیل می‌دهد. اهداف اجرای پروژه طرح توسعه شامل موارد متعددی است، ازجمله تأمین مواد اولیه ورق فول‌هارد خط گالوانیزه ۲ فولاد امیرکبیر کاشان و شرکت‌های گالوانیزه کشور، افزایش ظرفیت تولید ورق سرد فول‌هارد در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان و کشور، تولید ورق سرد با ضخامت‌های پایین و ایجاد ارزش‌افزوده، تأمین نیاز مواد اولیه کارخانجات، صنایع تکمیلی، صنایع ساختمان، خودرو و به‌خصوص کارخانجات لوازم‌خانگی، بهبود کیفیت ورق‌های اسیدشویی شده در شرکت و امکان افزایش صادرات به کشورهای همسایه. خوشبختانه تاکنون اقدامات مؤثری برای پیشبرد طرح‌ها صورت گرفته و سایر اقدامات همچنان با قوت در حال انجام است.

در پایان شایسته است ضمن قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های فنی و بازرگانی به‌خصوص تأمین به‌موقع مواد اولیه از سوی شرکت فولاد مبارکه و مدیریت و همکاران شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، فرارسیدن سالروز پیوستن این شرکت به گروه فولاد مبارکه را به یکایـک اعضای خانواده بزرگ شـرکت فولاد امیرکبیر کاشان، سهام‌داران و همه ذی‌نفعان شرکت صمیمانـه تبریـک عرض نماییم. امید آنکه در ادامه نیز شاهد کسب موفقیت‌های روزافزون در این شرکت باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید