235061

مدیرعامل فولاد مبارکه:

رسالت فولاد مبارکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور است

دنیای معدن: مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: یکی از رسالت‌های مهم این مجتمع بزرگ صنعتی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور است؛ چرا که این ارتباط دو سر برد بوده و هم باعث ارتقاء کیفی محصولات و خدمات فولاد مبارکه شده و هم محرک و مشوق این شرکت‌ها و مراکز علمی می‌شود.

به گزارش دنیای معدن به نقل از معدن‌مدیا، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم این مجتمع بزرگ صنعتی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور است؛ چرا که این ارتباط دو سر برد بوده و هم باعث ارتقاء کیفی محصولات و خدمات فولاد مبارکه شده و هم محرک و مشوق این شرکت‌ها و مراکز علمی می‌شود.

وی افزود: ما در فولاد مبارکه یک مرکز نوآوری و فناوری ایجاد کرده‌ایم؛ البته تا پیش از این ارتباط خوب و گسترده‌ای با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های صنعتی داشتیم اما با راه‌اندازی این مرکز در تلاش هستیم که این ارتباط گسترده‌تر شده و حمایت مؤثرتری صورت بگیرد و قراردادهای منسجم و بیشتری با این مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان به انجام برسد.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان بیان داشت: فولاد مبارکه اخیراً یک تفاهم‌نامه همکاری با شهرک علمی و تحقیقاتی امضا کرده‌است و قرار است در جریان این همکاری، از توانمندی‌های حمایتی، علمی، فنی و پژوهشی طرفین در راستای توسعه صنعت فولاد و اجرای پروژه‌های فناورانه بهره ببریم و همچنین خرید محصولات دانش‌بنیان و تأمین قطعات، تجهیزات و خدمات از شرکت‌های مستقر در این شهرک افزایش مضاعف یابد.

محمدیاسر طیب‌نیا تاکید کرد: «نوآوری» مفهومی‌ست که برای حیات مولد صنایع، ما به آن نیاز داریم اما مهم‌ترین مسئله این است که پیش از توجه تکنیکال به آن، ابتدا باید این مفهوم را در سازمان نهادینه کرده و مدل‌های ذهنی همسو با آن را ایجاد کنیم؛ بنابراین توجه به این نکته ضروری‌ست که نوآوری ابتدا باید در روش مدیریتی ما جریان یافته و سپس به ابزارهای مورد استفاده تسری پیدا کند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: پس از آن که این ذهنیت در سازمان ایجاد شد و ما ضرورت نوآوری را درک کردیم، می‌توانیم به طرز مؤثری به سراغ استفاده از «فناوری»های روز برویم. این رویکردی‌ست که فولاد مبارکه در پیش گرفته است و ما در تلاشیم که این مهم را به فرهنگ و جریان غالب در سازمان تبدیل کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید