235809

افول تقاضای فولاد در ژاپن و کشورهای حوزه دریای‌سیاه

دنیای معدن: پس از افول تقاضای فولاد در چین، نوبت به بازار ژاپن رسیده است. کاهش تقاضای داخلی برای خودرو از سوی مردم این کشور باعث شده است تا فولادسازان ژاپنی با محدودیت تقاضا روبه‌رو شوند. بازار میلگرد صادراتی ترکیه نیز ظرف روزهای اخیر با کاهش محسوس تقاضا روبه‌رو بوده و این موضوع، زمینه افت بهای قراضه را در این کشور مهیا کرده است.

به گزارش «دنیای معدن»، روند معاملات سنگ‌آهن در روز پایانی هفته تغییر کرد و به این ترتیب در حالی که سنگ‌آهن عیار ۶۲‌درصد معیار پلتس تا روز پنج‌شنبه ۲۸جولای تا ۱۱۷دلار و ۵۰سنت رشد قیمتی داشت، مجددا وارد مسیر افت نرخ شد و در روز ۲۹جولای تا ۱۱۴دلار و ۵۰سنت عقب نشست. اگرچه بهای سنگ‌آهن در روز پایانی هفته اندکی تعدیل شد؛ اما گزارش‌ها از بهبود انتظارات قیمتی در بازار چین خبر می‌دهد. بهبود چشم‌انداز تقاضا برای محصولات فولادی با وعده‌ بانک‌مرکزی چین برای تامین اعتبار شرکت‌های ساختمانی بدهکار در این کشور، افت موجودی فولاد در چین با توجه به توقف‌های اختیاری فولادسازان این کشور به‌منظور کاهش زیان تولید و افزایش ورود نقدینگی به معاملات این بخش باعث شده است تا بر حجم خرید سنگ‌آهن وارداتی چین افزوده شود.

افول تقاضای فولاد در ژاپن

از ژاپن هم خبر می‌رسد که تقاضا برای فولاد در این کشور افت پیدا کرده است. منابع پلتس بر این باورند که کاهش تقاضا در ژاپن بیشتر به دلیل کاهش تولید خودرو در این کشور از ابتدای سال رقم خورده است. فولادسازان ژاپنی به دلیل کاهش تقاضای داخلی چاره‌ای جز افت تولید ندارند. در عین حال، فولادسازان بزرگ این کشور مجبور شده‌اند قراردادهای بلندمدت خود را تغییر دهند. در اوکراین نیز بزرگ‌ترین کارخانه تولید فولاد یعنی «ارسلور متال» به علت رکود موجود در بازار از ابتدای ماه آگوست به مدت سه‌ماه تولید محصولات خود را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید