235417

یادداشت؛

هم‌افزایی ملی با مشارکت فولاد مبارکه

دنیای معدن: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی و اقتصادی ایران اسلامی همواره تلاش کرده با اعتماد به فکر و عمل نیروهای داخلی و همچنین جذب و به‌کارگیری توان، علم، فناوری و تخصص نهادها و شرکت‌های داخلی و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای متعدد، ضمن تأمین نیازهای خود از داخل کشور، پشتیبانی از شرکت‌های بخش خصوصی و متخصصان داخلی متعهد را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد.

به گزارش دنیای معدن،  هم‌افزایی، توسعه و تقویت همکاری میان مجموعه‌های کلان علمی، اقتصادی و صنعتی کشور در راستای دست‌یابی به اهداف کلان کشور، امری بسیار مهم و اساسی است که حصول آن، ضمن تأمین نیاز شرکت‌های داخل، می‌تواند اعتماد به متخصصان داخلی و درنهایت پیشرفت کشور را در پی داشته باشد.

رونق تولید، پشتیبانی و رفع موانع آن، نیاز کنونی اقتصاد و صنعت کشور است که در این زمینه، ایجاد بستر تعامل و همکاری میان فعالان اقتصادی و صنعتی و توسعه و تقویت نهادهای ساختارمند در این عرصه، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و هرچه مذاکرات، تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای میان وزارتخانه‌ها، نهادهای علمی و پژوهشی و شرکت‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی ارتقا و گسترش یابد، مسیر توسعه پایدار به سمت بهتری هدایت می‌شود.

افزایش توانمندی متخصصان و شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه دانش و فناوری و تولید علم، رفع نیازها و مشکلات، عدم وابستگی به تکنولوژی خارجی، جلوگیری از خروج ارز و در نهایت رونق تولید و کسب‌وکار ازجمله مزایای تقویت روابط و همکاری‌های میان مجموعه‌های داخلی است.

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی و اقتصادی ایران اسلامی، در ماه‌های اخیر در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام اسلامی و اهتمام به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت توجه به تولید و رفع موانع آن و همچنین توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان، همواره تلاش کرده با اعتماد به فکر و عمل نیروهای داخلی و همچنین جذب و به‌کارگیری توان، علم، فناوری و تخصص نهادها و شرکت‌های داخلی و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای متعدد، ضمن تأمین نیازهای خود از داخل کشور، پشتیبانی از شرکت‌های بخش خصوصی و متخصصان داخلی متعهد را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد.

در این خصوص در ماه‌های اخیر، تفاهم‌نامه‌های همکاری علمی، پژوهشی، اقتصادی، مالی، فناوری و اجرایی متعددی با بخش‌های مختلف به امضا رسیده که نویدبخش آینده‌ای روشن در مسیر توسعه، پیشرفت و تعالی ایران اسلامی است.

انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، وزارتخانه‌های نفت و نیرو، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، راه‌آهن جمهوری اسلامی، نهادهای مالی و اعتباری از قبیل بانک تجارت و شرکت‌های بزرگ صنعتی کشور همچون شرکت ملی گاز، شرکت پتروشیمی خلیج فارس، شرکت فولاد اکسین خوزستان، شرکت لوله‌سازی اهواز و... بخشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته به‌منظور تقویت سرمایه‌گذاری هدفمند، تأمین نیازهای زیرساختی، توسعه فناوری و توجه به سرمایه‌های ملی و انسانی کشور و افزایش بهره‌وری شرکت فولاد مبارکه به شمار می‌آید و نویدبخش کمک به رونق اقتصاد در آینده نزدیک است. امید است با اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌های توسعه شرکت فولاد مبارکه، ضمن ارتقای وضعیت اقتصاد و معیشت، در راستای نیل به توسعه پایدار، پیشرفت قابل‌توجهی حاصل شود./ایراسین

 

دیدگاهتان را بنویسید