235223

فاطمی امین: طرح احداث زنجیره فولاد کردستان، موجب تحول جدی استان می شود/ اشتغال بیش از 1170 نفری دوران ساخت زنجیره فولاد کردستان

دنیای معدن: وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: طرح احداث زنجیره فولاد کردستان، موجب تحول جدی و جهش این استان می شود.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایمیدرو، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سفر استانی رئیس جمهور ضمن بیان این مطلب گفت: طرح های فولادسازی قروه و آهن اسفنجی بیجار -که از فروردین امسال آغاز شده – از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و امیدوارم در زمانبندی اعلام شده به پایان برسد.

وی افزود: با توسعه اقتصادی و بارور ساختن ظرفیت‌های استان توسط این طرح، موجب تکمیل زنجیره فولاد کردستان می‌شویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اکنون در کنار بسیاری از معادن با ارزش سطح کشور همچون معادن طلا، آهن، سنگ تزئینی و غیره، واحدهای فرآوری ایجادشده است، اظهار داشت: به‌طوری‌که تنها کمتر از یک درصد ذخایر این معادن ارزشمند به‌صورت خام فروشی از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: نزدیک به ١٠ هزار معدن در سطح کشور داریم که حدود ٥٠ درصد آن‌ها غیرفعال بوده و بیشتر معادن غیرفعال نیز معادن مصالح ساختمانی هستند.

سرعت بالای طرح فولادسازی و آهن اسفنجی کردستان

همچنین محمدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان (مجری طرح) در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته چندماه اخیر برای طرح های مذکور، گفت: با حمایت ویژه سهامداران برای ‌تامین اعتبارات لازم و تلاش نمایندگان این شهرستان ها، سرعت پیشرفت این طرح بسیار بالاست.

وی افزود: تلاش ما این است که کارخانه آهن اسفنجی بیجار به روش پِرِد (احیای مستقیم ایرانی) با ظرفیت 1.6 میلیون تن طبق برنامه زمان‌بندی (تا پایان سال ۱۴۰۳)، به بهره‌برداری برسد. همچنین پیش بینی شده، طرح یک میلیون تنی فولادسازی قروه و خط نورد ورق گرم با روش CSP (نورد پیوسته ورق های فولادی) نیز تا سال 1404 راه اندازی شود.

احمدی خاطرنشان کرد: در دوران ساخت این طرح ها، بیش از ۱۱۷۴ نفر در منطقه اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود. همچنین با راه اندازی طرح های یاد شده، حدود 1500 نفر اشتغال مستقیم و حدود 15 هزار نفر (طبق استاندارد صنعت فولاد به ازای هر یک اشتغال مستقیم، حدود 10 اشتغال غیر مستقیم) اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان سرمایه پیش بینی شده برای این طرح ها، حدود 20 هزار میلیارد تومان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید