234954

مدیرعامل فولاد مبارکه مطرح کرد:

ظرفیت‌های مغفول بسیاری در حوزه صنایع و معادن وجود دارد/ لزوم وجود آرامش در مسیر فعالیت‌های اقتصادی

دنیای معدن-مدیرعامل فولاد مبارکه در حاشیه آیین بزرگداشت روز ملّی صنعت و معدن گفت: ظرفیت‌های مغفول مانده بسیاری در حوزه صنایع و معادن وجود دارد که باید از آن‌ها بهره‌برداری کرد؛ از حوزه اکتشاف در بخش معدن گرفته تا فرآوری و استفاده بهتر از مواد خام موجود. صنعت‌گران باید بتوانند در یک فضای آرام و ریل‌گذاری‌شده، اقدامات فنی و زیربنایی خود را انجام دهند.

به گزارش دنیای معدن، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در حاشیه آیین بزرگداشت روز ملّی صنعت و معدن در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: صنعت، به‌ویژه صنعت فولاد و بخش معادن، از نقاط قوت اقتصادی کشور محسوب می‌شوند و با سرمایه‌گذاری که در این حوزه انجام‌شده، امروز در این بخش‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

وی افزود: البته ظرفیت‌های مغفول مانده زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها بهره‌برداری کرد؛ از حوزه اکتشاف در بخش معدن گرفته تا فرآوری و استفاده بهتر از مواد خامی که در کشور وجود دارد. ما در زمره کشورهایی در دنیا هستیم که به لحاظ موّاد معدنی بالاترین ذخایر را در دست دارند و به لحاظ تنوع ذخایر معدنی نیز جایگاه ویژه‌ای داریم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: دست‌اندرکاران این حوزه اعم از مسئولان دولتی یا صنعت‌گران باید بتوانند در یک فضای آرام و ریل‌گذاری‌شده، اقدامات فنی و زیربنایی خود را انجام دهند، بنابراین در شرایط فعلی بیش از هر چیز، بر اساس منویات مقام معظم رهبری، فراهم‌سازی فضای کار و تولید، اهمیّت دارد.

طیب‌نیا با بیان این که هم‌گرایی و همراهی دولت، مجلس و صنعت‌گران در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود مغفول مانده است، تاکید کرد: این مهم است که همه ما بتوانیم همّت خود را در این راستا متمرکز کنیم؛ دشمنان ما امروز به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند مانع پیشرفت ما باشند، بنابراین برای حملات جدید به سمت بخش صنعت گام برداشته‌اند که در چنین شرایطی لازم است ما نیز با تمام قوا در مقابله با آن‌ها بکوشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید