234851

کارشناس ارشد فلزات پایه گفت: چین توان زیرفروشی فولاد روسیه را ندارد

دنیای معدن- کیوان جعفری تهرانی گفت: روسیه با فروش فولاد زیر قیمت جهانی باعث ضرر و زیان به کارخانه های تولید چین شده است.

به گزارش دنیای معدن، کیوان جعفری تهرانی کارشناس ارشد فلزات پایه در گفتگو با برنامه سرای سرمایه گفت: با مطالعات انجام شده بر روی ۱۸ کارخانه تولید فولاد چین، مشخص شد ۵ کارخانه تولیدی به دلیل ضر و زیان مجبور به کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی محصولات خود کردند و ۹ کارخانه تولیدی نیز ناگزیر ۱ ماه زودتر ار موعد تعمیرات سالیانه خود را آغاز کردند.

وی افزود: ۴ کارخانه تولید فولاد چین به دلیل سیاست های فروش روسیه تولید خود را به طور کامل متوقف کردند.

کارشناس بازار فلزات پایه با اشاره به نقش سیاست های مالی چین در شرایط های بحران گفت: در حال حاضر چین از فرصت زیر فروشی روسیه استفاده و فولاد ارزان روسیه را خریداری کرده و با قیمت بالاتر به کشورهای همسایه صادر می نماید.

وی به واحدهای تولید فولاد کشور در خصوص اوضاع بد بازار و کاهش قیمت ها هشدار داد.

جعفری تهرانی افزود: در حال حاضر قیمت بیلت در cis به محدوده ۵۰۰ دلار رسیده و اسلب نیز در همین محدوه قیمتی قرار دارد که این روند خطری برای بازار فولاد محسوب می شود.

وی از افزایش قیمت آلومینیوم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: عمده آلومینیوم های جهان توسط چین، امارات و آمریکا تولید می شود و در حال حاضر عرضه این محصول نسبت به تقاضا کاهش یافته است که همین امر می تواند باعث افزایش ۵۰ دلاری این محصول شود.

جعفری تهرانی در خصوص قیمت های فلزات در بازار های جهانی گفت: مس ۸۳۵۳ دلار، آلومینیوم ۲۴۵۳، روی ۳۴۵۰ دلار، سرب ۱۹۸۲ دلار، نیکل ۲۳۲۰۰ دلار و قلع ۲۷۵۰۰ دلار به فروش رسید.

وی از افزایش قیمت ۷۲/۵ دلاری مس ، ۱۷ دلاری آلومینیوم، ۸۶ دلاری سرب، ۳۰۰ دلاری نیکل و ۲۴۵۰ دلاری قلع خبر داد.

کارشناس ارش بازار فلزات پایه افزود: کارخانجات ذوب روی به دلیل گرانی قیمت انرژی و برق با مشکلات تولید مواجه هستند و همین امر در هفته آینده قیمت روی را با ۲۰۰ دلار افزایش به بالاترین سطح در ۲۵ سال اخیر خواهد رساند.رادیو اقتصاد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید