234490

مدیر عامل شرکت ایریتک:

فولاد اقلید در ۳۰ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

دنیای معدن: مدیرعامل شرکت ایریتک از به بهره‌برداری فولاد اقلید در ۳۰ ماه آینده خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، بابک اشجر مدیر عامل شرکت ایریتک در مراسم عقد قرارداد احداث واحد احیا مستقیم فولاد اقلید به ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال، اظهار کرد: تعهدی که ما داریم ساخت ۳ پلنت یک میلیون و صدهزار تنی است. پلنت‌های ما یک میلیون تنی است و در صورتی که شرایط جانبی برای تولید فراهم باشد دستیابی ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزارتنی نیز قابل دسترس است.

وی گفت: زمان‌بندی تحویل پروژه برای تحویل قرارداد ۳۶ ماهه بوده که شامل ۳۳ ماه احداث و سه ماه هم راه‌اندازی است. البته ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در اقلید حضور یافتیم ولی از عقد قرارداد این زمان‌بندی آغاز می‌شود. البته امیدواریم شش ماه زمان اجرای پروژه را کاهش دهیم و در مجموع این کار ۳ ماهه انجام دهیم تا به خروجی آهن اسفنجی برسیم.

مدیر عامل شرکت ایریتک افزود: ما در کشور مشکل سنگ آهن در کشور داریم و راه حل ساده‌اش این است که از کشورهای دیگر آن را خریداری کنیم. البته منابعی در کشور وجود دارد که می‌توانیم فعلاً آن را نگه داریم. قرارداد ۷۰۰ میلیون تنی واردات سنگ با سنگال به زودی بسته می‌شود و این در حالی است که چین ۱۲ قرارداد خرید سنگ آهن از موریتاینی را به میزان ۱۲ میلیارد تن بسته است.

وی خاطر نشان کرد: ما در سال‌های گذشته در موضوع سنگ غفلت کرده‌ایم و باید نسبت به این موضوع دقت بیشتری داشته باشیم و با استفاده از پلنت‌های موجود بتوانیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.ایراسین

 

دیدگاهتان را بنویسید