234400

پنل تخصصی ذوب آهن کنفرانس تخصصی استیل پرایس با محوریت فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا

دنیای معدن: مدیر مهندسی نورد، مدیر هماهنگی امور مهندسی و نظارت، مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی صنایع و سرپرست امور تولید فولاد شرکت ذوب آهن اصفهان در پنل تخصصی ذوب آهن کنفرانس تخصصی استیل پرایس با محوریت فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا به ارائه نظر پرداختند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایراسین پنل تخصصی ذوب آهن کنفرانس تخصصی استیل پرایس با محوریت فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا، امروز سه شنبه، 24 خرداد ماه 1401 در هتل المپیک تهران برگزار شد.

محمد امین یوسف‌زاده، مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان در این پنل اظهار کرد: فولاد آلیاژی امروز در کشور برای سازه‌های ایمنی و توسعه صنعتی سازه‌های کشور بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در کشور ما که زلزله خیز است باید به سمت تولید سازه‌های صنعتی حرکت کنیم و اقدام درست حرکت به سمت سازه‌های فولادی است، این مسئله در سرعت عمل ساخت نیز تاثیر دارد و در مقایسه با بتن سرعت بالاتری دارد. بازیافت سازه‌های فولادی درصد بالایی نیز دارد و به نفع محیط زیست است.

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: معتقدیم ورق سازه‌های صنعتی صرفا باید در صنعت استفاده شود. چرا که ملاحظات دقیق دارد که اگر رعایت نشود آسیب جدی به سازه وارد می کند.

یوسف‌زاده خاطرنشان کرد: ما در ذوب‌آهن میلگردهای میکروآلیاژی تولید کرده ایم و درصدد حرکت به سمت حفظ و ارتقای ایمنی در سازه‌های صنعتی برویم چرا که میکروآلیاژها خواص مکانیکی یکدست‌تری دارد.

صنعت فولاد مدیون ذوب آهن است

وی در ادامه افزود: ذوب آهن هنوز جزو بهترین کارخانه‌های فولاد کشور و یک دانشگاه بزرگ است و صنعت فولاد ایران مدیون آن است.

یوسف‌زاده در پایان گفت: در حوزه تولید ریل نیز از سال ۷۳ اقداماتی شد که کامل نبود اما پس از آن توانستیم به استاندارد بالایی در تولید ریل و ریل‌های پرسرعت برسیم که اتفاق بزرگی در صنعت کشور بود. این کار ارزش‌گذاری ملی دارد و به اندازه یک انقلاب صنعتی اهمیت دارد که به آن افتخار می کنیم.

تولید فولادهای کیفی با ارزش افزوده بالا استراتژی ذوب آهن است

مهران قمی، مدیر هماهنگی امور مهندسی و نظارت شرکت ذوب آهن در این پنل اظهار کرد: با تدوین استراتژی در جهت تولید محصولات صنعتی و فولادهای آلیاژی، پروژه جدید این شرکت بالغ بر ۳۳.۷ میلیون یورو در وضعیت ۹۶ درصد پیشرفت است.

وی در ادامه افزود: در تلاشیم تا با اجرای پروژه‌های مختلف حجم تولید فولادهای آلیاژی را افزایش دهیم و پروژه بعدی در راستای تولید فولاد آلیاژی بازسازی برخی کوره‌های ذوب است.

مدیر هماهنگی امور مهندسی و نظارت شرکت ذوب آهن تاکید کرد: قطعا همه طرح‌ها در راستای تحقق استراتژی‌های شرکت ذوب آهن در تولید فولادهای کیفی با ارزش افزوده بالا است.

ظرفیت تولید ۴۴ میلیون تن فولاد در ایران را داریم

در ادامه مرتضی ربانی مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی صنایع شرکت ذوب آهن اصفهان، اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ فولادی در ایران سهامدار یک شرکت پایلوت به نام سهند خاورمیانه هستند که وظیفه توسعه محصولات فولادها به ویژه فولاد با ارزش افزوده بالا است.

وی افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان اولین و بزرگترین تولید کننده مقاطع فولادی طویل است.

مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی صنایع ذوب آهن در ادامه گفت: اولین پروژه منحصر به فرد پایلوت مربوط به تولید کک از زغال سنگ است.

ربانی خاطرنشان کرد: ما در ایران ظرفیت تولید ۴۴ میلیون تن فولاد داریم اگرچه گام‌هایی به این سمت برداشته‌ایم اما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما دانش فنی تولید فولاد را از شرکت‌های فعال در این حوزه خریداری می‌کنیم، بعضاً فکر می‌کنیم که فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و نرم‌افزاز هستند اما این افراد کسانی هستند که تنها این دانش را فرا گرفته‌اند.

مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی صنایع ذوب آهن بیان داشت: در شرکت ذوب آهن برای اولین بار در ایران استانداردها توسعه پیدا می‌کند. برای مثال استاندارد برخی تیرآهن‌ها توسعه می‌یابد.

وی در پایان گفت: در بخش تحقق و توسعه این شرکت پروژه‌های متعددی برای بازیافت سرباره‌های تولید تعریف شده است.

اهمیت توسعه محصولات جدید با ارزش افزوده بالا

احمد ادیبی آخرین سخنران این پنل بود و با اشاره به اینکه یک مفهوم مهم در نشست امروز که مغفول مانده است؛ اظهار کرد: توسعه محصولات جدید می‌باشد.

وی در ادامه افزود: در شرکت ذوب آهن تولید محصولات جدید اهمیت بالایی دارد.

سرپرست امور تولید فولاد شرکت ذوب آهن بیان داشت: از ۷۰۰ شرکت آمریکایی که مورد بررسی قرار گرفته است، بخش اعظمی از سود این شرکت‌ها ناشی از تولید محصول جدید آن‌ها در یک سال بوده است.

ادیبی خاطرنشان کرد: بر اساس اهداف هر سال ذوب آهن، تعدادی پروژه طراحی و تولید محصول جدید تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری شرکت ذوب آهن تولید هفت محصول جدید بوده است و آمار تحقق یافته ۱۴ محصول جدید و توسعه‌یافته بوده است.

سرپرست امور تولید فولاد شرکت ذوب آهن اظهار داشت: بیشترین محصولات ذوب آهن خاص و ویژه است به عنوان از محصولات تولیدی ذوب آهن که ارزش افزوده بالایی دارد، کلاف است.

گفتنی است، اولین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با محوریت فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا با حضور نمایندگانی از بزرگترین شرکت‌های فولادی و معدنی ایران سه‌شنبه ۲۴ خردادماه به مدت یک روز در هتل المیپک تهران برگزار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید