234018

ذوب آهن اصفهان در نخبه پروری صنعت فولاد عملکرد مثبتی دارد

دنیای معدن: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه و رویداد ملی عصرامید (گام دوم انقلاب) دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ذوب آهن اصفهان در امر پژوهش اقدامات شایسته تقدیری انجام داده که این امر می تواند الگوی صنایع کشور باشد.

به گزارش دنیای معدن، وی افزود: پژوهش و بومی سازی تکنولوژی روز دنیا راهگشا صنایع برای بهره وری بیشتر است و باید صنایع کشور در این راه گام های مهم‌تری بردارند .

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به این که ذوب آهن خود دانشگاهی برای متخصصین کشور است گفت : این شرکت در امر نخبه پروری صنعت فولاد عملکرد مثبتی داشته است.

محمد چکشیان معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان، گفت: استفاده از بهترین و مدرن ترین ماشین آلات بدون نیروی انسانی متخصص و ماهر ممکن نیست و اینجاست که نقش دانشگاه و تربیت نیروی نخبه بیشتر می شود.

وی با اشاره به آموزش و ارتقای دانش دانشجویان و آماده کردن آنان برای حضور در بازار کار و برطرف کردن نیازهای تحقیقاتی بخش صنعت اشاره کرد و گفت: ارتباط مستمر و پویا بین صنعت و دانشگاه سیکل مثبتی را به وجود می آورد که ازاین طریق هر دو مجموعه به توسعه و رشد همدیگر کمک می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: ذوب آهن اصفهان در امر فراهم کردن بستر پژوهش بسیار موثر عمل کرده و نیازهای خود را در معرض پژوهشگران قرار داده است تا دانشگاهیان با شناخت این نیازها آموزش های خود را جهت دار و کاربردی نمایند.

وی با اشاره به این که در این بستر اولویت دانشگاه نیازهای صنعت خواهد بود خاطر نشان ساخت: برنامه‌ها و شیوه‌های‌ تدریس‌ و سرفصل های ‌ آموزشی‌ دانشگاه ها باید متناسب‌ با نیاز فناوری روز بازنگری‌ و اصلاح‌ شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید