233944

در حاشیه رویداد "عصر امید" مطرح شد؛

حمایت شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه برای تامین تکنولوژی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان

دنیای معدن: مدیر توسعه کسب و کار شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه گفت: این شرکت تا سقف ۱۰۰ هزار دلار برای تامین تکنولوژی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت و پشتیبانی می‌کند.

به گزارش دنیای معدن، سعید حسن‌پور در حاشیه رویداد "عصر امید" در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه تا سقف ۲ تا ۳ میلیارد تومان از شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان حمایت می‌کند اما هیچ تمایلی به تملک این شرکت‌ها ندارد.

وی افزود: شیوه‌های مختلفی برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که نخستین مرحله آن، ارزیابی اولیه از این شرکت‌هاست؛ باید بررسی شود که یک شرکت دانش‌بنیان در چه سطحی فعالیت می‌کند و چه انتظاری برای پشتیبانی دارد.

مدیر توسعه کسب و کار شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: می‌توان در سهام شرکت‌های دانش‌بنیان سهیم شد اما این موضوع که یک شرکت فناورانه در چه جایگاهی قصد رشد دارد نیز باید مشخص باشد.

وی اذعان داشت: شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه تاکنون با بیش از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان مذاکره انجام داده و پس از ارزیابی اولیه، با ۵ شرکت قرارداد همکاری امضا کرده است؛ این قراردادها به‌گونه‌ای منعقد شده که قابلیت تبدیل به سهام، خرید سهام و انتقال تکنولوژی را خواهد داشت.

حسن‌پور اضافه کرد: ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان توسط شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر فولاد مبارکه انجام می‌شود؛ در ادامه نیز ارزیابی تکمیلی، فنی و مالی توسط کارگزاری مورد تایید نیز به مرحله اجرا درمی‌آید.

وی عنوان داشت: فولاد مبارکه طی ۲ سال آینده از طریق شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، به میزان هزار میلیارد تومان در اکوسیستم نوآوری سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

مدیر توسعه کسب و کار شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه تصریح کرد: این شرکت علاوه بر فعالیت اصلی خود، با کسب و کارهای دیگر نیز در ارتباط است و آن‌ها را تحت حمایت قرار می‌دهد؛ همچنین از شرکت‌های تولیدکننده فولاد، قطعات، نسوز و دیگر بخش‌های زنجیره فولاد برای توانمندسازی نیز استقبال خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید