231808

به منظور ایجاد شفافیت در فروش محصولات فولادی انجام شد؛

استقرار سامانه رصد قیمت فروش محصولات در هلدینگ فولاد متیل

دنیای معدن: استقرار سامانه رصد قیمت فروش محصولات مراکز خدماتی هلدینگ فولاد متیل در نرم افزار آرین سیستم، یکی از اقداماتی است که به جهت پکپارچگی و ایجاد وحدت رویه میان مراکز هلدینگ فولاد متیل برای فروش محصولاتشان انجام شده است.

به گزارش دنیای معدن، فراهم کردن بستر مناسب برای رصد قیمت‌ها در نرم افزار آرین سیستم، با هدف اطلاع کاربران فروش از قیمت فروش محصولات در مجموعه شرکت‌های گروه فولاد متیل صورت گرفته است. برای مثال زمانی‌که قرار است یکی از مراکز، محصولی با ویژگی‌های مختلف شامل ابعاد، ضخامت، عرض، طول رنگ، درجه کیفی(استاندارد) و… آن را در یک مقطع زمانی مشخص به فروش برساند، می‌تواند با رجوع به سامانه رصد قیمت‌ها و استفاده از فیلترینگ در یک بازه زمانی مشخص، از آخرین قیمت‌های فروش در هلدینگ مطلع گردد؛ با این روش، در نهایت یکپارچگی و هماهنگی قیمت‌ها در گروه متیل ایجاد و اختلاف قیمت شرکت‌های گروه با فروش میانگین موزون آنها کاهش پیدا می‌کند و امکان مقایسه قیمت‌های همگن در هلدینگ فراهم می‌شود.

همچنین با استفاده از این روش، واحد امور شرکت‌ها و طرح و توسعه هلدینگ فولاد متیل می‌تواند قیاس مناسب‌تری به جهت بررسی نرخ فروش در گروه فولاد متیل داشته باشد.

در واقع اجرای این طرح، پیرو سیاست های اتخاذ شده در دوره جدید مدیریت هلدینگ فولاد متیل و ایجاد یک سیستم یکپارچه اطلاعاتی مالی در کنار سیستم یکپارچه فناوری و اطلاعات بود که از مهم‌ترین سیاست‌های هلدینگ بوده و همه شرکت‌های گروه ملزم به استفاده از این نرم افزار شده اند و اکنون این بخش از طریق پنل مرکزی مورد رصد قرار می‌گیرد.

یکی از موارد مهم درخصوص راه‌اندازی سامانه رویت آخرین قیمت فروش محصولات هلدینگ فولاد متیل، امکان رصد قیمت‌ها توسط شرکت فولادمبارکه است. در واقع گزارش‌های جامع رصد قیمتی به سفارش هلدینگ فولاد متیل توسط شرکت نرم افزاری آرین سیستم ساخته و اهداف بسیاری برای راه‌اندازی این سامانه تعریف شده است؛ نخست اینکه بررسی بیشتری روی سهمیه‌ای که فولاد مبارکه به مراکز خدماتی اختصاص می‌دهد، انجام شده و بر اساس نیاز و ظرفیت استان‌ها محصول در اختیار مراکز خدماتی قرار می‌گیرد.

در اینجا می‌توان اشاره کرد این سامانه می‌تواند در آینده نزدیک توسط سایر شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین استقرار یک نرم‌افزار واحد و یکپارچه در سطح هلدینگ، زمینه را برای مانیتورینگ کلی و یکپارچگی در شرکت‌های گروه فراهم کرده و منجر به ایجاد وحدت رویه می‌شود؛ در نهایت ضمن انتفاع شرکت فولادمبارکه، نظارت بر روند فعالیت‌های شرکت بیش از پیش و دوچندان خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید