233905

نسبت به ماه مشابه سال گذشته صورت گرفت؛

افزایش ۱۲ درصدی تولید ماهیانه تختال فولاد مبارکه

دنیای معدن: غیورمردان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه با تولید ۷۸۲ هزار و ۶۶۰ تن تختال در اردیبهشت‌ماه سال جاری، موفق شدند از رکورد قبلی تولید ماهیانه به میزان ۷۵۱ هزار و ۲۵۳ تن تختال در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ عبور کنند و با افزایش تولید بیش از ۱۲ درصدی، خودباوری را به منصه ظهور برسانند.

به گزارش دنیای معدن، غیورمردان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه با تولید ۷۸۲ هزار و ۶۶۰ تن تختال در اردیبهشت‌ماه سال جاری، موفق شدند از رکورد قبلی تولید ماهیانه به میزان ۷۵۱ هزار و ۲۵۳ تن تختال در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ عبور کنند و با افزایش تولید بیش از ۱۲ درصدی، خودباوری را به منصه ظهور برسانند.

عباس محمدی مدیر کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه ضمن ابراز خرسندی از تحقق این رکورد ارزشمند گفت: پولادمردان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با همت و تلاش خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی در کنار انجام اقدامات منسجم و کم‌نظیر توانستند در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ برای دومین بار پیاپی، رکورد ماهیانه تولید را در سال جاری به ثبت برسانند.

وی افزود: تولید ماهیانه تختال نسبت به ماه مشابه سال قبل، حدود ۱۲.۵ درصد رشد داشته و نسبت به رکورد تولید ماهیانه قبلی در فروردین سال جاری بیش از ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که نسبت به ظرفیت طراحی ماهیانه ۶۰۰ هزار تن تولید ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، شاهد رشد بیش از ۳۰ درصدی هستیم.

تولید با استقرار نظم، انضباط و برنامه‌ریزی منسجم

مدیر کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این میزان از تولید با استقرار نظم، انضباط و برنامه‌ریزی منسجم در کل ناحیه، تعامل سازنده کلیه واحدها با یکدیگر، ایجاد فضایی صمیمانه میان کارکنان، درک درست از مسائل کلان و راهبردی سازمان، خلاقیت و نوآوری در کلیه رده‌های سازمانی ناحیه فولادسازی حاصل شده است.

وی با اشاره به ثبت رکورد روزانه ۱۴۰ ذوب در ۱۸ اسفندماه سال ۱۳۹۹ و رکوردهای تولید روزانه قبلی ناحیه فولادسازی اذعان داشت: این در حالی است که در ۲۲ روز از ماه جاری، تولید روزانه بیشتر از ۱۴۰ ذوب بوده است.

محمدی تأکید کرد: در اردیبهشت‌ماه تمامی کوره‌های قوس الکتریکی، بیش از ۵۰۰ ذوب تولید کردند و کوره‌های شماره ۷ و ۸ با تولید ۵۶۲ و ۵۶۳ ذوب، رکورددار تولید ماهیانه بودند. زمان تولید هر ذوب (تخلیه تا تخلیه) حدود ۸۱ دقیقه بوده که این مدت‌زمان نسبت به رکورد ماه گذشته بیش از ۲ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: جهت دست‌یابی به این میزان تولید در واحد کوره‌های قوس الکتریکی، بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ ذوب (هر ذوب حدود ۱۸۷ تن) تولید شده و آماده‌به‌کاری کوره‌های قوس الکتریکی نسبت به رکورد قبلی بیش از ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

مدیر کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: تعداد متوسط ذوب بر کوره بر روز، بیش از ۱۷.۳ بوده که در مقایسه با فروردین سال جاری بیش از ۴ درصد رشد داشته است. در اردیبهشت‌ماه سال جاری جهت دست‌یابی به میزان رکورد تولید فوق، حدود ۹۳۵ هزار تن آهن اسفنجی استفاده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید