232703

به مناسبت روز جهانی ایمنی و سلامت شغلی مطرح شد؛

ارتقای ایمنی و سلامت شغلی ضامن افزایش امنیت و سلامت در محیط کار

دنیای معدن: مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌ زیست شرکت فولاد مبارکه به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای گفت: ارتقای ایمنی و سلامت شغلی ضامن افزایش امنیت و سلامت کارکنان در محیط کار است که این کار جز با همکاری همدیگر و ایجاد فرهنگ ایمنی و سلامت در بین کارکنان میسر نخواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، حسین مدرسی فر مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌ زیست شرکت فولاد مبارکه به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای تأکید کرد: ارتقای ایمنی و سلامت شغلی ضامن افزایش امنیت و سلامت کارکنان در محیط کار است که این کار جز با همکاری همدیگر و ایجاد فرهنگ ایمنی و سلامت در بین کارکنان میسر نخواهد شد.

وی در خصوص نام‌گذاری این روز نیز یادآور شد: سازمان بین‌المللی کار (ILO) از سال ۲۰۰۳ با هدف پیشگیری از حوادث و بیماری‌های شغلی مراسمی را در این روز که در ایران مصادف با ۸ اردیبهشت‌ماه است برگزار می‌کند، ضمن اینکه روز جهانی ایمنی و سلامت شغلی در واقع یک فعالیت سالیانه بین‌المللی برای نهادینه کردن کار سالم و ایمن در سرتاسر جهان است که در ۲۸ آوریل هر سال این مراسم برگزار می‌شود.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم یک بخش مهم از استراتژی‌های جهانی سازمان بین‌المللی کار برای ارتقای ایمنی و سلامت شغلی در همه محیط‌های کاری است که باعث ارتقای آگاهی‌های مردم و همچنین افزایش امنیت و سلامت در محیط کار می‌شود. همچنین سازمان بین‌المللی کار (ILO) از برگزاری این مراسم توسط کلیه دولت‌ها، سازمان‌ها و بخش‌های خصوصی و کارفرمایان و کارخانجات حمایت و پشتیبانی می‌کند .

مدرسی فر در ادامه تصریح کرد: در طول پاندمی کووید-۱۹، مشاهده کردیم که داشتن یک سیستم ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (OSH) قدرتمند که شامل مشارکت معنادار دولت‌ها، کارفرمایان، کارگران، فعالان بهداشت حرفه‌ای، عوامل اجرایی سلامت عمومی و همه مقامات (مرتبط در سطح ملی و شرکت)، جهت ایمن‌سازی شرایط محیط‌های کاری و صیانت از ایمنی و سلامت کارکنان سازمان است بسیار مهم و حیاتی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: حفظ ایمنی و سلامت کارگران از طریق گفت‌وگوی اجتماعی مؤثر، برگزاری اثربخش آموزش‌های ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و مشارکت فعال کارکنان در تمام مراحل فرایندهای تصمیم‌گیری ایمنی و بهداشت حرفه‌ای میسر است و دست یافتن به این مهم شامل توسعه و بازنگری چارچوب‌های نظارتی و خط‌مشی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای برای رسیدگی به چالش‌های پایدار و جدید ایمنی و بهداشت حرفه‌ای گرفته و کاربرد واقعی در سطح محل کار است.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: گفت‌وگوی اجتماعی و ارائه آموزش‌های مؤثر نه‌تنها به بهبود سیاست‌ها و استراتژی‌های ایمنی و بهداشت حرفه‌ای کمک می‌کند، بلکه ایجاد مالکیت و تعهد همه همکاران نیز ضروری است و راه را برای اجرای سریع و مؤثرتر آن آسان‌تر می‌کند.

وی مشارکت همه کارکنان در جهت مقابله با پاندمی کووید ۱۹ و انجام کار ایمن در سال گذشته درجهت دست‌یابی به نتایج مطلوب ایمنی، فرهنگ ایمنی کارکنان فولاد مبارکه را ستود و بیان داشت: در محل کار، فرهنگ ایمنی و بهداشت حرفه‌ای قوی فرهنگی است که در آن حق داشتن یک محیط کار ایمن و سالم توسط مدیریت و کارگران ارزش‌گذاری و ترویج می‌شود. فرهنگ ایمنی و بهداشت حرفه‌ای مثبت، از طریق مشارکت معنادار همه طرف‌ها در بهبود مستمر ایمنی و سلامت در محل کار میسر می‌گردد.

مدرسی فر تأکید کرد: در یک محل کار با فرهنگ ایمنی و بهداشت حرفه‌ای قوی، کارگران احساس راحتی می‌کنند که نگرانی‌های خود را در مورد خطرات احتمالی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای یا خطرات در محل کار مطرح کنند و مدیریت با کارگران برای یافتن راه‌حل‌های مناسب، مؤثر و پایدار فعالانه همکاری می‌کند که این امر مستلزم ارتباط و گفت‌وگوی باز است که بر پایه اعتماد و احترام متقابل بنا می‌شود.

وی گفت: ازآنجاکه ما همچنان در بحران بهداشت جهانی زندگی می‌کنیم و با خطرات مداوم ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در دنیای کار مواجهیم، باید به سمت ایجاد یک فرهنگ ایمنی و بهداشت قوی در همه سطوح حرکت کنیم.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه در پایان از تلاش دسته‌جمعی همکاران در واحد HSE و کارکنان تلاشگر فولاد مبارکه درجهت انجام کار ایمن در پاندمی کووید ۱۹ تقدیر و تشکر کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید