232271

موفقیت پوسکو در «مدیریت پایدار»

دنیای معدن: شرکت پوسکو روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد، این شرکت اولین فولادساز کره‌ای لقب گرفت که به عنوان قهرمان سالانه پایداری صنعت فولاد توسط انجمن جهانی فولاد انتخاب شد. از سال ۲۰۱۸، انجمن جهانی فولاد با حدود ۱۴۰ عضو، سالانه از شرکت‌های فولادی که به وضوح تعهد و اقدام خود را برای توسعه پایدار در این صنعت نشان می‌دهند، قدردانی می‌کند. نشست انجمن جهانی فولاد (worldsteel) طی دو روز از ۱۱ تا ۱۲ آوریل ۲۰۲۲ در لندن برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن، به نقل از استیل مینت، این انجمن همه ساله همه اعضای خود را مورد ارزیابی مجدد قرار داده است تا آنها را تشویق کند که به دنبال ارائه یک مدیریت پایدار در سطح بالا باشند و در نهایت بهترین شرکت‌هایی را انتخاب می‌کند که جنبه‌های پایداری صنعت فولاد را رهبری می‌کنند. طبق این سیاست، ۱۵ فولادساز تا سال ۲۰۲۱ وضعیت خود را به عنوان قهرمانان پایداری صنعت فولاد حفظ کردند. پوسکو تنها شرکتی است که به تازگی در جریان مجمع عمومی ‌دو‌روزه این انجمن موفق به کسب این جایگاه شده است و این در حالی است که ۶ شرکت جایگاه قبلی خود را از دست دادند.

برای تبدیل شدن به یک قهرمان پایداری، یک شرکت باید منشور پایداری انجمن را امضا کند و داده‌های موجودی چرخه عمر خود را به برنامه جمع‌آوری داده‌های انجمن ارائه دهد. همچنین باید در فهرست نهایی یکی از ۵ دسته جوایز فولادی انجمن قرار گیرد یا باید در برنامه تشخیص ایمنی و سلامت انجمن به رسمیت شناخته شود. شروط فوق‌الذکر باید توسط شرکت‌های فولادی رعایت شود تا در زمینه‌های زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) مورد تایید واقع شوند و بالاترین جایزه را دریافت کنند.

شرکت پوسکو اظهار کرد به دلیل تلاش‌های خود در بخش مدیریت با هدایت عوامل محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی (ESG)، در راستای هدف خود برای دستیابی به بی‌طرفی کربن تا سال ۲۰۵۰، برای ایجاد کمیته ESG و اصلاحات حاکمیتی‌اش مستحق دریافت این جایزه شناخته شده است. چوی جئونگ وو، مدیر گروه پوسکو می‌گوید: این نتیجه تلاش‌های مستمر گروه به سمت بی‌طرفی کربن و توسعه مواد سازگار با محیط زیست است. وی در ادامه افزود:  ما به رهبری روند جهانی مدیریت پایدار ESG در صنعت فولادسازی ادامه خواهیم داد. وی همچنین در جلسه کمیته اجرایی انجمن متشکل از مدیران عامل ۱۶ فولادساز برتر جهانی در حاشیه اجلاس عمومی ‌آن شرکت کرد تا در مورد موضوعات مهمی‌ که اخیرا صنعت فولاد با آن روبه‌رو شده است، از جمله فناوری‌های کاهش انتشار کربن، سیستم‌های فولادسازی در آینده و تاثیرات احتمالی سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی جهانی بر فولادسازان، به بحث و تبادل نظر بپردازد. به گفته شرکت پوسکو، چوی که اکتبر گذشته به عنوان نایب‌رئیس انجمن جهانی فولاد منصوب شد و از اکتبر امسال به عنوان رئیس انجمن آغاز به کار خواهد کرد، به اعضای کمیته پیشنهاد کرد کنسرسیومی‌ برای بی‌طرفی کربن سازماندهی کنند و به طور مشترک فناوری‌های کاهش انتشار کربن را توسعه دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید