231674

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد:

صادرات فولاد نسبت به مشابه پارسال ۱۷ درصد رشد کرد/ بار کمبود برق کشور در سال ۱۴۰۰ به دوش صنعت فولاد بود

دنیای معدن: وحید یعقوبی بیان کرد:‌ تولید فولاد کشور به دلیل قطعی برق و گاز به کاهش تولید کشور و رکود شدید منجر شد که این مسئله باعث افزایش ۱۷ درصدی صادرات فولاد ایران نسبت به مشابه سال گذشته شده است.

به گزارش دنیای معدن، وحید یعقوبی معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت‌وگویی اظهار داشت: تولید فولاد کشور به دلیل قطعی برق و گاز و عدم توازن سود چرخه تولید فولاد کاهش ۶ درصدی داشته است که از دلایل آن میتوان به کاهش تولید کشور و رکود شدید در اقتصاد اشاره کرد.

وی بیان کرد: این مسئله باعث افزایش ۱۷ درصدی صادرات فولاد ایران نسبت به مشابه سال گذشته شده است. امروز فولاد کشور ما به بیش از ۳۰ کشور دنیا از شرق آسیا تا کانادا صادر می‌شود ولی مجبوریم فولاد را به دلیل تحریم‌ها به روش‌های غیرمعمولی صادر کنیم.

یعقوبی افزود: در سال گذشته قطعی برق و گاز در مجموع ۳ ماه از تولید برخی واحدها را تعطیل کرد. دیوار صنعت فولاد از همه کوتاه تر است و زمانی که کمبود برق در کشور اتفاق می‌افتد اول از همه برق صنعت فولاد را قطع می‌کنند.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولادگفت: درحالی که در بسیاری از شهرستان‌ها صنایع دیگر کشور بیش از فولاد برق مصرف می‌کنند. دولت قبل در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ مشخصی برای کنترل برق کشور نداشت. اگر قرار است برق مصارف خانگی قطع نشود نباید بار تمام این بی‌برقی را صنعت فولاد به تنهایی به دوش بکشد.نوداقتصادی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید