231563

وحشت شیوع کرونا بر چین و صنعت فولاد آن سایه افکنده است

دنیای معدن: موسسه MEPS International: ارزش معاملات فولاد اروپا در طول درگیری نظامی در اوکرین در حال افزایش است. روند نزولی اخیر در بازار فولاد آمریکا معکوس شده است. با این حال قیمت های چین علیرغم افزایش هزینه های مواد خام در رکود به سر می برد.

به گزارش دنیای معدن، موارد ابتلا به کرونا بار دیگر در بسیاری از شهرها و استان های چین در حال افزایش است. میلیون ها نفر در قرنطینه های جدید قرار گرفته اند. با این وجود دولت ها در اکثر کشورهای دیگر شروع به برداشتن محدودیت های خود و کنار گذاشتن هر گونه سیاست های کاهش یا صفر کرونا کرده اند اما چین هنوز از این سیاست پیروی نکرده است. این امر بر تقاضا و قیمت فولاد داخلی تاثیر منفی گذاشته است.

آزمایش انبوه رانندگان کامیون ها باعث ایجاد گلوگاه های حمل و نقل شده است. بنادر همچنین به شدت شلوغ شده اند، زیرا قرنطینه ها مانع و عاملی در به تاخیر افتادن بارگیری کشتی ها شده است. در نتیجه زنجیره تامین کشور به آرامی در حال متوقف شدن است.

جابجایی نیروی کار به شدت محدود شده و نیروی کار موجود در بسیاری از بخش های مصرف کننده فولاد کاهش یافته است.

بسیاری از کارخانه ها یا به طور کامل یا تا حدی تعطیل شده اند و برخی برنامه ریزی کرده اند تا به صورت کانون های مجزا به فعالیت خود ادامه دهند. تعدادی از سایت های ساختمانی نیز در حال بسته شدن هستند. در نتیجه موجودی فولاد در بازار چین دوباره در حال افزایش است.

سطوح موجودی قبلا با بهبود تقاضا، البته نسبتا متوسط، پس از پایان بازی های المپیک زمستانی پکن شروع به کاهش کرده بود. تولید فولاد نیز در دو هفته گذشته صعودی بوده است.

تجار به دنبال افزایش حجم صادرات خود برای جبران زیان محموله های داخلی هستند. در نتیجه آنها به صورت رقابتی در بازارهای جهانی، فولاد عرضه می کنند. این افزایش تمرکز بر فروش های خارجی منجر به نگرانی مجدد در مورد وضع مالیات صادراتی شده است که قبلا در سال 2021 مطرح شده بود اما هرگز اجرایی نشد.

با این وجود با توجه به اینکه بسیاری از مشتریان کشورهای ثالث در حال تلاش برای جایگزینی حجم خریداری شده از روسیه و اوکراین هستند، خریداران ممکن است مایل باشند که ریسک مواد خود را که این هزینه احتمالی را متحمل می شود، بپذیرند.

کارخانه های فولاد در کشورهای غربی هنوز نگران این نیستند که تمایلات منفی در چین به سایر بازارها نفوذ کند. هزینه های حمل و نقل بالا و تاخیر در رسیدن مواد احتمالا برای بسیاری از خریداران در اروپا و آمریکای شمالی با وجود شکاف قیمتی رو به رشد، عامل بازدارنده ای برای خرید وارداتی خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید