231562

صادرکنندگان هندی از اختلال در عرضه کشورهای CIS سود می برند

دنیای معدن-کالانیش: آقای Alok Sahay دبیرکل انجمن فولاد هند در مصاحبه ای اختصاصی به Kallanish گفت: هند قصد دارد شکاف عرضه فولاد در اروپا را که با حمله روسیه به اوکراین ایجاد شده پر کند.

به گزارش دنیای معدن، ساهای می گوید: جنگ در اوکراین بر عرضه فولاد منطقه CIS تاثیر گذاشته است که در نهایت به نفع صادرکنندگان هندی و ترکیه ای خواهد بود. روسیه و اوکراین هر دو صادرکنندگان خالص فولاد هستند و در مجموع حدود 40 میلیون تن فولاد را صادر می کنند که دسترسی به فولاد بین المللی را تحت تاثیر قرار می دهد، اما این شکاف توسط کشورهای دیگر پر خواهد شد. شرکت های فولادی هند تلاش خواهند کرد تا جای ممکن شکاف عرضه را پر کنند.

دبیرکل انجمن فولاد هند می افزاید: پس از کرونا صادرات فولاد هند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و انتظار می رود در سطح بالایی باقی بماند. با این حال تامین تقاضای داخلی اولویت اول صنعت فولاد هند است. ما همچنین می دانیم که اتحادیه اروپا سهمیه تعرفه قابل اعمال TRQ روسیه و بلاروس را به هند و ترکیه بازتوزیع کرده است.

به دلیل اختلال در عرضه استرالیا، قیمت زغال کک شو به طور چشمگیر افزایش یافته است. وزارت فولاد هند اخیرا اعلام کرده برای کاهش مشکلات عرضه، هند در حال کار بر روی مکانیزم پرداخت برای واردات زغال سنگ از روسیه است.

ساهای ادامه داد: قیمت زغال کک شو در یک سال گذشته به طور تصاعدی افزایش یافته و بر هزینه تولید فولاد در سطح جهانی تاثیر گذاشته است. نیاز به یافتن منابع جایگزین و همچنین افزایش تولید داخلی زغال کک شو وجود دارد. وزارت فولاد و دولت هند در راستای امنیت مواد خام و پایداری عرضه و خودکفایی کار می کنند.

با این حال این بحران، صنعت فولاد ضد زنگ هند را با مشکل مواجه کرده است. به گفته ساهای، هند سالانه 200 میلیون دلار فولاد ضد زنگ به روسیه صادر می کند اما اکنون درمورد این صادرات و کانال های پرداخت ابهام وجود دارد. وی اضافه کرد: کشتی های کانتینری که در منطقه جنگی گیر کرده اند ممکن است باعث نگرانی لجستیکی شوند.

به همین ترتیب تولید فولاد ضد زنگ هند تحت تاثیر قیمت های بسیار بالای نیکل قرار گرفته است. ساهای در پایان گفت: روسیه که یکی از تولیدکنندگان بزرگ نیکل است ممکن است بر دسترسی و قیمت های نیکل در جهان تاثیر بگذارد که در حال حاضر به سطوح بسیار بالایی رسیده است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید