231061

فولادسازان هندی برای پر کردن شکاف عرضه ناشی از جنگ روسیه و اوکراین عجله دارند

دنیای معدن-بلومبرگ/استیل مینت/رویترز: شرکت جیندال استیل (JSPL) انتظار دارد تقاضای ایجاد شده ناشی از کاهش عرضه از روسیه و اوکراین، صادرات آن را به بیش از 40 درصد از فروش افزایش دهد.

به گزارش دنیای معدن، کارخانه‌های فولاد هند وارد عمل شده اند تا شکاف عرضه ناشی از حمله روسیه به اوکراین را پر کنند، زیرا مصرف‌کنندگان اروپایی و آفریقایی به دومین تولیدکننده بزرگ جهان روی آورده اند، زیرا تهاجم روسیه به اوکراین، عرضه فولاد از هر دو کشور بزرگ تولیدکننده را به خطر انداخته است.

براساس گزارش جیندال استیل (JSPL)، این موضوع همچنین شرکت‌هایی از اروپا، خاورمیانه و آفریقا را وادار کرده است تا با تولیدکنندگان هندی ارتباط برقرار کنند، حتی در حالی که قیمت فولاد در یک ماه گذشته جهش 20 درصدی داشته است.

آقای V.R. Sharma مدیرعامل این فولادساز هندی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: کمبود فولاد در اروپا و منطقه خاورمیانه و آفریقا وجود دارد و این شکاف عرضه تا حدی توسط هند و بخشی از طریق چین پر خواهد شد. وی افزود: سفارش‌های خوبی از این کشورها در هفته گذشته مشاهده شده یا با برخی از خریداران برای تحویل فوری جهت ارسال در ماه مارس و آوریل مذاکرات و درخواست هایی صورت گرفته است.

اطلاعات تجاری نشان می دهد که تقریبا یک سوم صادرات فولاد و سنگ آهن هند در سال گذشته به سمت اروپا بوده است. بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی و تحلیلی هندی استیل مینت، هند در سال 2021 حدود 20.63 میلیون تن صادرات داشته است که عمدتاً به ایتالیا، بلژیک، نپال و ویتنام بوده است.

کارشناسان صنعت انتظار دارند کارخانه های فولاد هند و چین برای جبران کمبود عرضه روسیه و اوکراین، محموله های دریایی خود به اروپا را افزایش دهند.

لذا جیندال استیل (JSPL) انتظار دارد که تقاضای ایجاد شده ناشی از کاهش عرضه روسیه و اوکراین به افزایش صادرات آن به 40 درصد فروش از 25 درصد فعلی منجر شود زیرا به نظر می رسد این شرکت از قیمت های بالای فولاد بهره خواهد برد.

مدیرعامل JSPL به رویترز نیز گفته ما قبلاً حدود 25 درصد صادرات داشتیم اما در مدت 2 تا 3 ماه، حدود 35 تا 40 درصد صادرات خواهیم داشت تا بتوانیم سهمی از قیمت های بالای فولاد را جذب کنیم. وی افزود: این شرکت از قبل تا 30 آوریل را رزرو کرده است و برای یک ماه آینده تا 30 ماه می نیز سفارشات را رزرو می کند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید