230835

قراضه داخلی آمریکا در میان اختلال CIS رو به افزایش است

دنیای معدن- کالانیش: قیمت های قراضه داخلی آمریکا که انتظار می رود این هفته کاهش یابد، احتمالا از روند صعودی که در بازار بین المللی در میان تهاجم روسیه به اوکراین مشاهده می شود، پیروی خواهد کرد.

به گزارش دنیای معدن، حتی قبل از حمله روسیه، بازار آمریکا برای معاملات ماه مارس پس از سه ماه کاهش متوالی، صعودی بود اما انتظارات اکنون افزایش یافته زیرا جنگ در اوکراین باعث اختلال در حمل دریایی چدن از کشورهای CIS شده است.

قیمت قراضه در ترکیه در طول هفته گذشته بیش از 120 دلار در هر تن افزایش یافت. کارخانه های ترکیه تقاضای فولاد را از بازارهایی دریافت می کنند که معمولا توسط کارخانه های CIS تامین نیاز شده و خدمات رسانی می شوند و بنابراین نیازهای قراضه خود را افزایش داده اند و رزروهای حمل آوریل هنوز تکمیل نشده است. این موضوع به همراه وقفه و اختلال در عرضه چدن CIS باعث افزایش قیمت قراضه در هفته گذشته شد.

اگرچه هیچ رزروی از آمریکا شنیده نمی شود اما دیده شده که عرضه کنندگان آمریکایی قصد دارند بالاتر از 650 دلار در هر تن بفروشند.

یک صادرکننده آمریکایی به کالانیش گفت: قیمت های اعلامی برای امروز، برای فردا معتبر نیست و من شنیده ام که یک محموله قراضه HMS 1&2 80:20 با مبدا اتحادیه اروپا در قیمت 640 دلار هر تن CFR ترکیه رزرو شده است. اگر بتوانیم این موضوع را تایید کنیم، شاید فردا با 680 دلار در هر تن در بازار حضور پیدا کنیم چراکه بازار ساعت به ساعت در حال تغییر است.

یک عرضه کننده داخلی آمریکا می گوید: هفته گذشته ما در مورد افزایش قیمت داخلی قراضه در حدود 30 تا 40 دلار به ازای هر تن صحبت می کردیم اما امروز من فکر می کنم قیمت ها بیش از 100 دلار افزایش می یابد و برای گریدهای بالاتر این رقم حتی ممکن است بیشتر باشد.

شنیده شده که یکی از صادرکنندگان آمریکایی فروش حمل محموله خود را به کارخانه ای در شمال ترکیه لغو کرده زیرا جنگ اوکراین بر دریای سیاه تاثیر گذاشته است. مذاکراتی وجود دارد مبنی بر اینکه کشتی به کارخانه دیگری واقع در جنوب ترکیه هدایت شود. برخی از مالکان کشتی ها نیز از سفر به منطقه مرمره (Marmara) اجتناب می کنند.

بعد از ظهر دوشنبه شایعاتی مبنی بر انجام یک معامله قراضه با مبدا آمریکا به قیمت 678 دلار در هر تن در ترکیه منتشر شد اگرچه این مورد توسط اکثر عرضه کنندگان آمریکایی رد شد.

قیمت های صادراتی از سواحل غربی آمریکا نیز هفته گذشته افزایش داشت. در تایوان قیمت های پیشنهادی برای قراضه کانتینری HMS 1&2 80:20 از ساحل غربی آمریکا به بیش از 515 دلار در هر تن CFR افزایش یافت. اگرچه بازار نسبت به قیمت گذاری در کوتاه مدت خوش بین است اما بی ثباتی و عدم اطمینان همه بازیگران بازار را نگران کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید