230690

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان در گفتگوی اختصاصی با دنیای معدن مطرح کرد:

صرفه جویی ارز ی بومی سازی فقط تجهیزات کلان به حدود ۱۲ میلیون یورو رسید

دنیای معدن- صبا نمایشی: مدیرعامل جهان فولاد سیرجان اعلام کرد: بومی سازی قطعات و تجهیزات از آغاز فعالیت این مجموعه صنعتی در دستور کار قرار گرفت و فقط برای تجهیزات کلان حدود ۱۲ میلیون یورو صرفه جویی ارزی را به دنبال داشت.

علی عباسلو در گفت وگو با خبرنگار دنیای معدن تصریح کرد: علاوه براین، جهان فولاد سیرجان از سال ۱۳۹۲ قطعات زیادی بومی سازی کرده و این برنامه به شکل جدی دنبال می شود.

وی یاداور شد : شرکت آلمانی طرف قرار داد در سال ۱۳۹۲ سیستم هیدرولیک را تحویل ندادند ، از همان آغاز اتکا به شرکت‌های ایرانی به جای خارجی ها برنامه ریزی شد .

عباسلو گفت: جرثقیل ۳۸۰ تنی این واحد بزرگ صنعتی،  گیربکس آن بومی سازی شد و سیستم های نورد، کلاف های میلگرد که بشکل حلقه ای می شود، در داخل ساخته شد.

وی تصریح کرد: جهان فولاد سیرجان برای فعالیت خود رویکردی به شرکت های چینی نداشته ، بلکه باوجود بهره گیری از تکنولوژی‌های خوب جهانی ، بومی سازی و ساخت داخل به عنوان یک اصل سرلوحه کار قرار گرفت.

عباسلو این را هم گفت: برنامه نویسی سیستم کارخانه جهان فولاد سیرجان تو سط ایرانیها نوشته شد و توانستیم  ذوب، فولاد سازی و پروژه احیا را اجرا بکنیم و بنابر تصمیم مدیران این واحد به جای  وارادت قطعات ، داخلی سازی را پیاده کردیم.

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان خاطرنشان ساخت: امروز از دولت( وزارت صمت) خیلی نباید توقع داشته باشیم،  اما انتظار می رود شرکت ها و گروه های سازنده قطعات و تجهیزات و صاحب دانش را مورد حمایت قرار دهد و فولاد سازان و شرکت های تولیدی هم این ریسک و مخاطره داخلی سازی را باید پذیرا باشند و بدین ترتیب از آنها حمایت کنند.

ایران امروز دهمین فولاد ساز جهان با تولید ۳۰  میلیون تن شمش محسوب می شود و نزدیک به ۴۵ میلیون تن ظرفیت دارد.

براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ ایران ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد را در برنامه دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید