227298

آغاز به کار پروژه نیمه تمام فولاد ازنا از ۲۱ دی ماه

دنیای معدن: نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی از آغاز به کار پروژه نیمه تمام کارخانه فولاد ازنا از ۲۱ دی ماه امسال خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، حسین گودرزی در گفت و گویی با اشاره به آخرین خبرها از پروژه فولاد ازنا اظهار داشت: در مسیر واگذاری شرکت فولاد ازنا، روز هفتم دی ماه جلسه ای با حضور مقامات بانکی، قضائی، استاندار لرستان، فروشنده، ضابطین و کارشناسان متعددی که طی یک تا دو ماه اخیر مراحل واگذاری این شرکت را انجام می دادند، برگزار شد.

وی بیان داشت: خوشبختانه کارها خوب پیش رفته بود، بین خریدار و فروشنده توافق صورت گرفته بود، کارشناسی قیمت، اهلیت سنجی و صلاحیت سنجی نیز از سوی کارگروهها اعلام شد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار شد که تا ۲۰ دی ماه به طور کامل انتقال صورت گیرد و جلسه بعدی در این روز برگزار شود گفت: انتظار داریم که از ۲۱ دی ماه، خریدار جدید در شرکت فولاد ازنا مستقر و کار را شروع کند.

گودرزی تصریح کرد: از خریدار جدید این قول را هم گرفته ایم و جز تکالیف او نیز هست که تا ۲۰ دی ماه باید هزار میلیارد تومان پول را در بانک با دو امضا قرار دهد و در راستای راه اندازی شرکت هزینه کند.

وی گفت: امیدواریم هر چه زودتر شرکت فولاد ازنا به بهره برداری برسد.

بنا بر این گزارش، یکی از مطالبات مردم شهرستان ازنا فعال شدن کارخانه فولاد ازنا است که بیشتر از ۱۹ سال فقط وعده شنیده است، مجوز اولیه کارخانه فولاد ازنا سال ۸۱ صادر و فعالیت رسمی برای احداث این کارخانه از سال ۸۴ آغاز شد، این واحد صنعتی که یکی از مهم ترین پروژه های استان لرستان در این حوزه محسوب می شود قرار بوده با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق در فاز اول و سالانه ۷۰۰ هزار تن فولاد در فاز دوم وارد چرخه فعالیت شود.

این پروژه صنعتی از آن جهت برای لرستان و لرستانی ها ارزشمند است که بهره برداری از آن می تواند به طور مستقیم هزار و ۵۰۰ شغل در یکی از بیکارترین استان های کشور ایجاد کند که این رقم مجزا از اشتغال غیرمستقیم این واحد صنعتی است.

از سوی دیگر مجتمع فولاد ازنا در صورت بهره برداری کامل می تواند از خروج سالانه میلیون ها دلار ارز از کشور جلوگیری کرده و به این لحاظ نیز از مهم ترین واحدهای صنعتی کشور محسوب می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید