230316

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد مطرح کرد؛

مصمم به اجرای اصلاحیه ی همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق فولاد هستیم/ رفاهیات بازنشستگان صندوق فولاد ضعیف است

دنیای معدن-حسین عامریان گفت: ما صادقانه می گوییم که منابع مالی ما محدود است و نمی توانیم به سرعت اصلاحیه همسان سازی را اجرایی کنیم اما قول می دهیم به مرور زمان این کار انجام شود و در این مسیر مصمم هستیم.

به گزارش دنیای معدن، حسین عامریان (مدیرعامل مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد) در حاشیه «آیین افتتاحیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم» در خصوص وضعیتِ همسان سازیِ حقوق بازنشستگان فولاد به ایلنا گفت: بازنشستگان فولاد در خصوص همسان سازی، از همان ابتدایی که ما کار را به دست گرفتیم شکایت خود را مطرح کردند و گفتند همسان سازی درست انجام نشده است.

وی گفت: ما برخلاف رویه ی مدیران قبلی بازنشستگان را به جلسات دعوت کردیم و از آن ها خواستیم در کنار ما باشند تا با هم موضوع همسان سازی را پیش ببریم.

عامریان بیان کرد: بعد از جلسات متعدد به این جمع بندی رسیدیم که برای اصلاح همسان سازی نیاز به دوهزار و پانصد میلیارد تومان بودجه داریم. این درحالی است که اصل همسان سازی حدود هزار میلیارد تومان هزینه داشت؛ یعنی اصلاحیه ی همسان سازی سه برابرِ اصل همسان سازی برای ما بار مالی دارد.

مدیرعامل مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد گفت: ما صادقانه می گوییم که منابع مالی ما محدود است و نمی توانیم به سرعت اصلاحیه همسان سازی را اجرایی کنیم اما قول می دهیم به مرور زمان این کار انجام شود و در این مسیر مصمم هستیم.

وی گفت: در حالیکه اجرای همسان سازی قبلی حدود ده سال طول کشید ما سعی می کنیم از منابع درون صندوق استفاده کنیم و ظرف سه سال این کار را انجام دهیم.

عامریان در خصوص رفاهیات بازنشستگان صندوق فولاد گفت: متاسفانه رفاهیات بازنشستگان این صندوق بسیار ضعیف است به همین دلیل برنامه ریزیِ مفصلی در این زمینه داشته ایم تا بتوانیم این وضعیت را اصلاح کنیم.

مدیرعامل مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد همچنین با اشاره به شرکتهای زیان ده صندوق فولاد گفت: بخش زیادی از شرکتهای این صندوق زیان ده هستند و ما به وزیر کار قول دادیم ظرف ۱۲ تا ۱۸ ماه این شرکت ها را سود ده کنیم و به جایگاه خود برسانیم.

عامریان بیان کرد: نگاهمان این است که تحول از تفکر و نیروی انسانی شروع می شود، به همین دلیل ظرف سه ماه ۹۵درصد از اعضای هیأت مدیره، مدیران عامل و مدیران میانی را تغییر دایم. میانگین سنی مدیران جدید کمتر از ۴۰ سال است و همه از متخصصین و تحصیل کردگان هستند. این موضوع باعث شده انرژی جدید وارد مجموعه شود تا ما بتوانیم اقدامات اساسی و تحولی جدی در مجموعه فولاد ایجاد کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید