229566

تشریح فرایند قانونی اصلاح همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد

دنیای معدن: سرپرست معاونت فنی و عملیات بیمه ای صندوق بازنشستگی فولاد تازه ترین اقدامات برای اصلاح همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد را تشریح کرد.

به گزارش دنیای معدن، محمد مهدی باباخانی تصریح کرد: بنا به درخواست بازنشستگان محترم مبنی بر لزوم بررسی مجدد همسان سازی انجام شده و اشکالاتی که نسبت به اجرای آن مطرح می نمودند، مدیریت جدید صندوق بازنشستگی فولاد دستور دادند همسان سازی انجام شده در سال ۹۹ و تطابق آن با قانون مربوطه مجددا با حضور و مشارکت نمایندگان کانون ها مورد بررسی قرار گیرد. لذا اصلاح این اشکالات در دستور کار معاونت فنی و عملیات بیمه ای و سایر ارکان صندوق قرار گرفت.

وی افزود: برای اینکه در اصلاحاتی که در همسان سازی صورت می گیرد اشتباهات گذشته تکرار نشود، معاونت فنی و عملیات بیمه ای بر اساس تاکیدات مدیرعامل محترم صندوق از همه گروه های ذیربط از جمله کانون ها و کارشناسان جامعه بازنشستگی دعوت به عمل آورد تا با کارشناسان منتخب صندوق جلساتی برگزار کنند. این جلسات در سه نوبت برگزار و نتایج خوبی حاصل شد و فرایند قانونی اصلاح همسان سازی در دست اقدام است.

باباخانی گفت: بر اساس نتایج جلسات مذکور که مورد توافق نمایندگان بازنشستگان نیز شده است، اصلاح همسان سازی مطابق با اسناد بالادستی خواهد بود و عمدتا شامل آن دسته از بازنشستگانی خواهد شد که در دوران اشتغال خود بیشترین زحمات و سختی را کشیده اند.

سرپرست معاونت فنی و عملیات بیمه ای صندوق بازنشستگی فولاد عنوان کرد: البته لازم به ذکر است اصلاح همسان سازی مستلزم تامین منابع مالی و هماهنگی با نهادهای بالادستی در جلسات آتی است. همچنان که مدیرعامل نیز اعلام نموده اند، صندوق نسبت به اصلاح همسان سازی مبتنی بر ضوابط قانونی متعهد است اما با توجه به محدودیت های مالی صندوق، این امکان که بلافاصله پس از اصلاح همسان سازی و صدور احکام جدید، پرداخت ها انجام شود میسر نیست و پرداخت ها در یک بازه زمانی معقول در آینده انجام خواهد شد.

وی افزود بحثی که در مورد استعلام نیز وجود داردفقط در خصوص منظور شدن ۱۵ درصد افزایش به سقف افزایش بازنشستگی کشوری برای همسان سازی هست که منتظر پاسخ آن از نهادهای ذیربط هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید