229945

« واله» در حال بازگشت به صدر جدول صنعت آهن

دنیای معدن: شرکت Vale SA فاصله میزان تولید سنگ آهن خود را با رقیب اصلی‌‌اش یعنی گروه RioTinto کاهش داده است و حتی انتظار می‌رود که در سه ماه چهارم تولید بالاتری را نیز گزارش کند. معادن ریوتینتو در استرالیا در سه ماه گذشته بالغ بر ۱/ ۸۴ میلیون تن از این ماده اصلی تشکیل‌دهنده فولاد را تولید کردند. بر اساس برآورد میانگین تحلیلگران، واله در بیانیه خود در روز پنج‌شنبه میزان تولید سنگ آهن را بیش از ۶/ ۸۵ میلیون تن گزارش کرد.

به گزارش دنیای معدن، به نقل از یاهو فاینانس، این در حالی است که این معدنچی برزیلی در پی فاجعه سد باطله که سه سال پیش به وقوع پیوست، عنوان تامین‌کننده برتر سنگ آهن را به ریوتینتو واگذار کرده بود. پس از تمرکز بر ایمنی خود، واله به آرامی تولید را بازیابی کرد.

در همین حال، ریوتینتو از اختلالات ناشی از بارندگی، پیامدهای مشکلات میراث فرهنگی و همچنین تاخیر در پروژه‌ها آسیب دیده است. اکنون این دو شرکت در حال اجرای طرح‌هایی برای مشارکت هستند و حتی دستورالعمل‌‌های مشابهی را برای میزان فروش در سال ۲۰۲۲ بین ۳۲۰ تا ۳۳۵ میلیون تن ارائه کرده‌اند، هرچند شرکت ریوتینتو بیشتر روی حمل و نقل و شرکت واله روی تولید سنگ آهن متمرکز خواهد شد.

جدای از حقوق خود، این شرکت مستقر در ریودوژانیرو همچنان بر طبل تولید بیش از حجم می‌کوبد و نگران سیل بازاری است که هنوز از رکود در نیمه دوم سال گذشته رها نشده و در حال بهبود است. تحلیلگران سیتی گروپ در یادداشتی به مشتریان پس از دیدار با مدیر مالی واله گوستاوو پیمنتا نوشتند: این شرکت برای تولید ۴۰۰ میلیون تن سنگ آهن نیاز به انعطاف‌پذیری دارد، اما در بازار عرضه مازاد نخواهد داشت و از اینکه در سطح تولید فعلی باقی بماند، رضایت دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید