229767

عرضه کنندگان قراضه آمریکا انتظار افزایش قیمت را دارند ولی کارخانه ها مرددند

دنیای معدن-کالانیش: در بازار داخلی ایالات متحده، به نظر می رسد عرضه کنندگان قراضه برای معاملات ماه مارس پس از دو ماه ناامیدکننده، خوش بین باشند. با این حال، اکثر کارخانه‌ها، بدبین هستند و فکر می‌کنند که احتمالا در میان ثبت سفارش‌های ضعیف و قیمت‌های رقابتی واردات برای مقاطع تخت و ورق‌ها، قیمت‌های قراضه در کوتاه‌مدت بهبود نمی‌یابد.

به گزارش دنیای معدن، یکی از کارخانه‌های ورق در آمریکا به کالانیش گفته ما معتقدیم تقاضای صادراتی، کلیدی در جهت قیمت‌های قراضه داخلی خواهد بود. تا کنون و در ماه فوریه این تقاضای صادراتی قوی بوده است، اما اگر معکوس شود، قیمت‌های قراضه دیگر در بازار داخلی ایالات متحده حمایت نمی‌شود مگر اینکه بازار ورق بهبود یابد.

یکی دیگر از کارخانه‌ها می گوید که آنها روند صعودی را بعید می دانند و فکر می کنند حرکت یک طرفه بهترین سناریو خواهد بود. با این حال، تقریباً همه عرضه کنندگان فکر می کنند که قیمت ها به ویژه برای گریدهای غیر متداول افزایش می یابد.

یک عرضه کننده قراضه داخلی می‌گوید: مقدار قابل‌توجهی محموله به بازارهای صادراتی مانند ترکیه، مکزیک و آسیا رفته است و شرایط سخت زمستانی و تعداد بالای موارد ابتلا به کرونا به جریان ورودی آسیب زده است. این عرضه کننده انتظار دارد که قیمت قراضه غیر متداول حداقل 20 دلار به ازای هر تن افزایش یابد.

در حالی که انتظارات متفاوتی برای قیمت گذاری ضایعات گریدهای اولیه وجود دارد و اکثر فعالان بازار فکر می کنند تقاضای کارخانه های داخلی سمت و سوی قیمت های اولیه را تعیین می کند.

در ساحل غربی، قیمت قراضه کانتینری گرید HMS 1&2 80:20 با منشاء ایالات متحده در میان تقاضای قوی به 483 دلار در هر تن CFR تایوان رسیده است.

در ساحل شرقی، قیمت های قراضه در ترکیه به دنبال ثبت آخرین رزروها، تثبیت شده است. اگرچه قیمت ها در ابتدای هفته گذشته به افزایش شدید خود ادامه دادند، اما آخرین رزرو برای پرمیوم گرید HMS 1&2 80:20 از کشورهای بالتیک و ایالات متحده همچنان در 503 تا 506 دلار در هر تن CFR ترکیه باقی مانده است.

یک کارخانه ترکیه ای قراضه HMS 1&2 82:15 با منشاء ایالات متحده را به قیمت 509 دلار در هر تن و گرید bonus را به قیمت 528 دلار در هر تن CFR در روز جمعه خریداری کرد. با این حال، خریدار می گوید که 22 دلار در هر تن پرمیوم را نسبت به HMS 1&2 80:20 برای گرید bonus پرداخت کرده است. شنیده شده کارخانه دیگری در جنوب ترکیه قراضه HMS 1&2 90:10 با مبدا ایالات متحده را با قیمت 509 دلار در هر تن CFR رزرو کرده است. در همین حال، آخرین رزروهای مبدا بالتیک برای قراضهHMS 1&2 80:20 به ترتیب در 503 دلار در هر تن و 505 دلار در هر تن CFR قرار گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید