229489

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

جدیت در بومی‌سازی سندی از غیرتمندی صنعتگران کشور است

دنیای معدن: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جدیت و ساختارسازی که در قالب بومی‌سازی برای حمایت از تامین‌کنندگان داخلی صورت گرفت، جای افتخار دارد و سندی از غیرتمندی صنعتگران کشور است.

به گزارش دنیای معدن، مجتبی توانگر در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه ملی فولاد ایران اظهار کرد: حضور تمامی هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ معدنی و فولادی در رویدادی که به منظور حمایت سازندگان و تامین کنندگان داخلی و در راستای بومی‌سازی و حمایت از ساخت داخل برگزار شده، اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی افزود: افزایش سهم تامین داخلی و حمایت از تامین کنندگان و شرکت‌های دانش بنیان داخلی توسط شرکت‌های بزرگ معدنی و فولادی بیانگر نگاه درون‌زایی است که توسط این بنگاه‌های بزرگ در راستای جهش تولید و بی اثر کردن خطر تحریم‌ها صورت گرفته است.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس گفت: این جدیت و ساختارسازی که در قالب بومی‌سازی برای حمایت از تامین‌کنندگان داخلی صورت گرفت، جای افتخار دارد و سندی از غیرتمندی صنعتگران کشور است.

توانگر اضافه کرد: امضای بیش از ۱۲ تفاهم نامه با صرفه‌جویی ارزی ۳۱۷ میلیون یورویی با تامین کنندگان و سازندگان داخلی در این رویداد بیانگر همین نگاه غیرشعاری در حوزه حمایت از تولید داخلی است. این رویداد و پویش جامعه آهن و فولاد کشور در حوزه بومی‌سازی منجر شد که این صنعت بزرگ در دوره تحریم‌ها زمین‌گیر نشود و خوشبختانه امروز شاهدیم که این پویش ملی از بومی‌سازی قطعات و تجهیزات به سمت توسعه تکنولوژی رسیده و از صرف ساخت قطعه و تجهیز به دستیبابی جوانان کشور به دانش روز دنیا برای روزآمدی و بهره‌مندی صنعت فولاد در حرکت است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نهضت بومی‌سازی به دنبال دانش روز دنیا است و این نهضت موفق شده علاوه بر صرفه‌جویی ارزی و جلوگیری از تعطیلی خطوط کارخانجات معدنی و فولادی، به دو مسئله مهم «کیفیت» و «قیمت رقابتی» نیز توجه کند و حمایت درازمدت شرکت‌های داخلی را به دنبال داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: شناسایی تامین کنندگان، ساختارسازی برای توسعه بومی‌سازی همانند راه‌اندازی سامانه جامع بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی در زنجیره آهن و فولاد و سایر اقدامات در این حوزه آینده درخشان این صنعت بزرگ را تضمین می‌کند.

توانگر گفت: یکی از مشکلات جدی که در گفت‌وگو با فعالان این صنعت دریافتم، مشکل انرژی شامل تامین برق در تابستان و گاز در زمستان بود. راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدتی برای آن وجود دارد که هر کدام از فعالان به یکی از آن‌ها اشاره کردید.

وی افزود: خوب است در قالب انجمن‌های صنفی که در اختیار دارید این موارد را تجمیع و در اختیار نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در مجلس و دولت قرار دهید تا بتوانیم سریع‌تر برای آن چاره‌اندیشی کنیم. در دهه فجر به همه شما بابت این غیرت و حمایت از توان داخلی دست مریزاد می‌گویم و امیدواریم این اقدامات سبب توسعه پایدار صنعت فولاد شود. از امروز خود را مشاورین مجلس شورای اسلامی بدانید.ایراسین

 

دیدگاهتان را بنویسید