229481

با امضای ۳۲ تفاهم نامه در صنعت فولاد کشور معادل ۳۳۶ میلیون یورو صرفه جویی ارزی شد

دنیای معدن: نایب رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: خوشبختانه با امضای ۳۲ تفاهمنامه در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران و با ارزیابی های انجام شده معادل ۳۳۶ میلیون یورو در واردات محصولات مورد نیاز صنعت فولاد کشور صرفه‌جویی شده است.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از ایراسین، بهادر احرامیان در مراسم اختتامیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران افزود: خوشبختانه با برگزاری این جشنواره و نمایشگاه جانبی آن شاهد نتایج و دستاوردهای بزرگی در این صنعت بودیم که بیش از انتظارات ما بود.

این عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور تاکید کرد: در این جشنواره ۱۱۵ شرکت داخلی در طول ۳ روز از آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید صنعتگران قرار دادند و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی گفت: فقط در نخستین روز افتتاحیه این نمایشگاه در روز ۱۹ بهمن ماه سال جاری بیش از ۱۹۰۰ نفر از این نمایشگاه به صورت مجازی و حضوری بازدید کردند.

احرامیان افزود: یکی از اهداف ما در برگزاری این جشنواره بومی سازی تولید ساخت داخل در صنعت فولاد کشور توسط شرکت‌های تولید داخلی بود.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد ایران بیان کرد: برای تامین قطعات مورد نیاز باید ارزهای زیادی از کشور خارج شود اما با امضای این تفاهم نامه ها  توانستیم معادل ۳۳۶ میلیون یورو در کشور صرفه‌جویی کنیم.

وی با بیان اینکه در این ۳ روز شاهد برگزاری ۳۰  کارگاه تخصصی در حوزه صنعت فولاد کشور بودیم، گفت: در مجموع یک هزار و ۹۴۹ نفر در این کارگاه های تخصصی شرکت کردند و شرکت فولاد مبارکه اصفهان ۶ کارگاه را در این جشنواره برگزار کرد و ۵ کارگاه دیگر نیز توسط شرکت‌های دانش‌بنیان برای اولین بار در ایران توسط این شرکت ها برگزار شد و در مجموع از این کارگاه های آموزشی استقبال خوبی شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید