229431

حفظ رقابت‌پذیری صنعت فولاد با تدوین طرح‌های جامع/ صنایع؛ حامی توسعه زیرساخت‌های بندری کشور

دنیای معدن: مدیرعامل شرکت فولادمبارکه در آغاز عملیات اجرایی احداث مگامدول احیای مستقیم شرکت ستاره سیمین هرمز گفت: تدوین طرح‌های جامع منجر به حفظ رقابت‌پذیری صنعت فولاد کشور در جهان می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، محمدیاسر طیب‌نیا در آغاز عملیات اجرایی احداث مگامدول احیای مستقیم شرکت ستاره سیمین هرمز اظهار کرد: رویکرد چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان روش ادغامی است و همین باعث شده است که به تولید بیش از یک میلیارد تن فولاد در سال دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه تجمیع شرکت‌ها و هم‌افزایی برای صنعت فولاد کشور ضروری است، افزود: رقابت‌پذیری منجر به حفظ بازار صادراتی در کنار بازار داخلی می‌شود و در این خصوص باید طرح‌های جامعی تدوین شود و طرح‌های توسعه در چارچوب آن تعریف شود. عدم توجه به زیرساخت‌ها رقابت‌پذیری شرکت‌های فولادی را در بازار جهانی مختل می‌کند.

صنایع؛ حامی توسعه زیرساخت‌های بندری کشور

در ادامه، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در آغاز عملیات اجرایی احداث مگامدول احیای مستقیم شرکت ستاره سیمین هرمز اظهار کرد: تولید فولاد پیش از انقلاب حدود یک میلیون تن بود و امروزه تنها ظرفیت پروژه ستاره سیمین هرمز ۳ میلیون تن است که در راستای امیدآفرینی نیاز است که دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی بیان شود تا مردم در جریان قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای فولاد در شرایط تحریمی اجرا شده است، بیان کرد: امروزه بندر رجایی بندرعباس کفاف نیازهای طرح‌های توسعه‌ای را نمی‌دهد و برای صادرات و اجرا طرح‌های توسعه‌ای نیازمند بندر و اسکله‌های جدید هستیم که خوشبختانه با حمایت صنایع می‌توان به رفع این کمبود امیدوار بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید