228985

اخبار ظرفیت های جدید صنعت فولاد جهان - ژانویه 2022

دنیای معدن- موسسه MEPS International: در ادامه به منتخبی از آخرین سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش تولید و ظرفیت فولادسازان بزرگ که در این ماه اعلام شده، اشاره خواهیم کرد.

اروپا

شرکت فولاد سلسا خط نورد گرم جدیدی را در کارخانه تولید محصولات طویل Bayonne خود در جنوب غربی فرانسه راه اندازی کرده است. این تجهیزات جدید می توانند تا 550 هزار تن میلگرد در سال تولید کنند. کار برروی این پروژه 65 میلیون یورویی در ژانویه 2020 آغاز شد و سلسا انتظار دارد که این واحد در صورت فعالیت با ظرفیت کامل، نزدیک به 300 میلیون یورو درآمد سالانه ایجاد نماید.

فولادساز هلندی، شرکت Van Merksteijn، اعلام کرد که تاییدیه زیست محیطی را برای سایت گرینفیلد تولید محصولات فولادی طویل خود، واقع در Eemshaven هلند دریافت کرده است. طرح‌های این سایت در ابتدا در سال 2018 ارائه شد، اما ساخت و ساز آن به دلیل مخالفت‌های محلی در مورد انتشار نیتروژن به حالت تعلیق درآمد. این شرکت می گوید که طرح ارائه شده جدید این نگرانی ها را مرتفع خواهد کرد. این فولادساز قرار است 300 میلیون یورو در پروژه ای که پیش بینی می شود در سال 2024 افتتاح می شود، سرمایه گذاری نماید که ظرفیت تولید سالانه آن تا 580 هزار تن مفتول فولادی خواهد بود.

پس از سرمایه گذاری 20 میلیون یورویی اخیر، شرکت تناریس بازسازی کارخانه نورد گرم سایز متوسط را که در تاسیسات Dalmine خود در ایتالیا واقع شده، تکمیل کرده است. این تغییرات امکان تولید لوله هایی با قطر بزرگتر را بدون نیاز به استفاده از تأسیسات نورد ثانویه فراهم می کند. بازسازی این کارخانه فرآیند تولید را ساده می کند و هزینه ها و انتشار کربن را کاهش می دهد.

شرکت آرسلورمیتال لهستان بیش از 25 میلیون دلار برای تعمیرات اساسی کارخانه نورد سرد خود در سایت کراکوف سرمایه گذاری کرده است. این پروژه شامل تعویض موتورهای واحد نورد، نوسازی خط اسیدشویی ورق و نصب تجهیزات نورد جدید است. این فرآیند توسعه به تأسیسات آرسلورمیتال امکان می دهد تا با سرعت بیشتری کار کنند و در نتیجه ظرفیت تولید را افزایش دهند. گفته می شود که عملیات بازسازی قبل از پایان سال تکمیل خواهد شد.

شرکت لیبرتی استراوا اعلام کرده که در طی چند تعطیلی برنامه ریزی شده در طول سال های 2022 و 2023، مجموعه ای از فرآیندهای توسعه و بهبود را در کارخانه نورد تسمه گرم خود انجام خواهد داد. این ارتقاء تأسیسات، کیفیت محصولات تولید شده در سایت را بهبود می بخشد و به این شرکت کمک می کند تا به هدف خود برای افزایش تولید سالانه به بیش از یک میلیون تن دست یابد.

آمریکای شمالی

شرکت Ternium USA اعلام کرده است که قصد دارد با نصب دومین خط پوشش رنگی ورق، میزان تولید خود را در تاسیسات Shreveport افزایش دهد. این شرکت 98 میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری خواهد کرد که ظرفیت تولید سالانه سایت را تا 120 هزار تن افزایش می دهد. عملیات ساخت و ساز قرار است اواخر سه ماهه جاری آغاز شود و انتظار می رود در سال 2024 راه اندازی شود.

آسیا

شرکت های پوسکو و آهن و فولاد هبی آغاز سرمایه گذاری مشترک جدید خود برروی واحد تولید ورق فولاد گالوانیزه را در سایتی در شهر تانگشان اعلام کردند. این دو شرکت مجموعاً 600 میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری خواهند کرد و این تاسیسات در سال 2023 ظرفیت تولید 900 هزار تن ورق خودرو را خواهد داشت.

شرکت Xinda New Material Tech ساخت و ساز تاسیسات نورد سرد خود را در شهر تایشان استان گوانگدونگ چین آغاز کرده است. در صورت راه اندازی، این سایت ظرفیت تولید سالانه تا یک میلیون تن محصولات فولادی ضد زنگ تخت و 400 هزار تن محصولات فولادی ضد زنگ طویل خواهد داشت. تجهیزات آنیل حفاظت شده (Bright annealing) نیز در این واحد نصب خواهد شد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید