229253

وزیر صمت:

با بهره برداری از ۴۸ پروژه صنعتی رشد ۸ درصدی اقتصاد ملی محقق می‌شود

دنیای معدن-وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با بهره برداری از ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور و توزیع متناسب جغرافیایی این پروژه ها زمینه رشد ۸ درصدی اقتصاد ملی فراهم می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، سید رضا فاطمی امین در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور اعلام کرد: امروز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه صنعتی با حضور رئیس جمهور آغاز شد که ۴۲ پروژه آن در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت و ۶ پروژه دیگر در حوزه وزرارت نفت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: این ۴۲ پروژه بزرگ صنعتی که زمینه رشد ۸ درصدی اقتصاد ملی را محقق می‌کند، با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

فاطمی امین یادآور شد: در دهه ۹۰ میزان سرمایه گذاری‌ها در کشور کاهش یافت به طوری که میزان سرمایه گذاری‌ها در کشور کمتر از میزان استهلاک سرمایه ها بوده است، لذا دولت سیزدهم تصمیم گرفت اجرای این پروژه‌ها را شرکت‌های بزرگ کشور که توانمندی مالی مناسبی دارند، بر عهده بگیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه های بزرگ صنعتی توزیع ثروت در کشور به خوبی انجام خواهد شد، گفت: خوشبختانه در این پروژه‌ها به زنجیره تولید نیز توجه زیادی شده است و توزیع جغرافیایی این پروژه‌ها راه را برای رشد ۸ درصدی کشور فراهم می کند.

شایان ذکر است که با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز ۱۷ بهمن ماه سال جاری عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان از امروز کلید خورد و با افتتاح این پروژه ها ۵۴ میلیون تن تولید محصولات فولادی، معدنی، فلزی و پتروپالایشی در کشور افزایش می‌یابد.

شرکت فولاد مبارکه، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به عنوان گروه پیشران توسعه اقتصادی ایران از امروز عملیات اجرایی این ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور را آغاز کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید