229249

رئیس جمهور:

اجرای ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور برای افزایش تولید و اشتغالزایی تجربه موفقی است

دنیای معدن: رئیس جمهور گفت: سرمایه گذاری و اجرای ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی در ۲۷ شهرستان محروم و ۱۳ استان برای افزایش تولید و اشتغالزایی و رشد اقتصادی تجربه موفقی است که تنها با همگرایی و هم‌اندیشی میسر شده است.

به گزارش دنیای معدن به نقل ازخبرنگار ایراسین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آیین آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور اعلام کرد: سرمایه گذاری و اجرای ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی در ۲۷ شهرستان محروم و ۱۳ استان برای افزایش تولید و اشتغالزایی و رشد اقتصادی تجربه موفقی است که تنها با همگرایی و هم‌اندیشی میسر شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ رشد ۸ درصدی اقتصادی کشور در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: بدون تردید کشورمان به رشد اقتصادی نیاز دارد و ضرورت رشد اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست. رشد اقتصادی کشور تنها با انجام سرمایه گذاری حاصل می شود و با افزایش تولید، اشتغال و بهره وری رشد اقتصادی نیز محقق خواهد شد.

دکتر رئیسی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر افزود: خوشبختانه با همفکری و همگرایی برای انیجام این سرمایه گذاری شرکت های گروه پیشران پیشرفت اقتصادی کشور در مدت ۱۱۰ روز به تفاهم رسیدند و با اخذ مجوزهای قانونی یک حرکت بزرگ جهادی را در کشور شکل گرفت و اشتغال بیش از ۸۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، رشد صادرات و رونق تولید در کشور ماحصل آن است.

رئیس جمهور تصریح کرد: به نظرم این حرکت گروه پیشران پیشرفت یک پیام مهمی دارد و آن این است که در راستای توسعه اقتصادی بدون توجه به خارج باید به داشته های درون کشور خود توجه کنیم، تا شاهد پویایی، امید و پیشرفت کشور باشیم.

وی تاکید کرد: دولت به خنثی سازی تحریم‌ها بنا دارد و تلاش می کند که با توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی، شرکت‌های بزرگ صنعتی، سرمایه گذاران و بانک‌ها در اقتصاد ملی ایران نقش آفرینی کنند.

رئیس جمهور اظهارداشت: در توسعه اقتصادی کشور دولت همچنان به نقش نظارتی، هدایتی و حمایتی خود ادامه خواهد داد و به شرکت های بزرگ و ایرانیان خارج از کشور که آماده فعالیت در ایران هستند تاکید دارد که با گروه پیشران پیشرفت اقتصادی ایران همراه و همگام شوند.

دکتر رئیسی تاکید کرد: فضای کسب و کار باید برای فعالان اقتصادی کاملا آماده شود و عزیران ما در وزارتخانهها با تسهیل گری فعالیت های اقتصادی و آسان شدن صدور مجوزها برای دستیابی به رشد اقتصادی کشور را فراهم کنند.

شایان ذکر است که با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز( ۱۷ بهمن ماه سال جاری) عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان کلید خورد و با افتتاح این پروژه ها ۵۴ میلیون تن تولید محصولات فولادی، معدنی، فلزی و پتروپالایشی در کشور افزایش می یابد.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به عنوان گروه پیشران توسعه اقتصادی ایران از امروز عملیات اجرایی این ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور را آغاز کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید