228915

استفاده از پساب برای توسعه مجتمع فولاد کویر آران وبیدگل

دنیای معدن: برای توسعه مجتمع فولاد کویر آران وبیدگل هیچ دغدغه ای مبنی بر استفاده از آب های زیرزمینی وجود ندارد.

به گزارش دنیای معدن؛ رئیس شورای اسلامی استان اصفهان در نشست هم اندیشی رؤسای شورا های اسلامی شهر های کاشان و اعضای جمعیت کویر سبز گفت: مجتمع فولاد کویر با بخشیدن سهمیه آب خود از زاینده رود به شبکه شهری آبفای کاشان، در مقابل ۹۰ لیتر بر ثانیه پساب تصفیه خانه فاضلاب کاشان برای مصرف مجتمع را تحویل گرفته است که فقط ۴۰ لیتر بر ثانیه از آن را استفاده خواهد کرد.

جواد توحیدی راد با اشاره به اینکه شهرستان آران و بیدگل با استقرار صنایع فولاد ضرر نکرده است، افزود: در حال حاضر فولاد کویر از ۲ حلقه چاه کشاورزی استفاده می کند که به خاطر پیشروی آب های شور منطقه کویر و انتقال به چاه ها برای کشاورزی مناسب نیست.

وی گفت: برای توسعه فولاد کویر به دلیل استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب کاشان حتی در آینده هیچ دغدغه ای برای برداشت آب های زیرزمینی در شهرستان آران و بیدگل وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان همچنین درباره ساخت کارخانه سرب در کاشان افزود: دغدغه اصلی شورا تلاش برای ساخته نشدن کارخانه سرب است، زیرا ساخت کارخانه سرب علاوه بر اینکه مخاطرات زیست محیطی فراوانی برای انسان و طبیعت دارد منجر به تولد فرزندان نسل بعدی با ضریب هوشی و استعداد پایین می شود.

توحیدی راد گفت: با توجه به نشست هم اندیشی روسای شورا های اسلامی شهر های کاشان مصوبه ای در خصوص مخالفت با ساخت کارخانه سرب در شهرستان با محوریت رئیس شورای اسلامی شهرستان تنظیم، تدوین و به کمیسیون هوای پاک استان اصفهان ارسال می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید