228562

در بیست و چهارمین سال برگزاری همایش شرکت های برتر ایران اعلام شد:

ایست صدر تامین در رتبه اول بهره وری و بازدهی فروش

دنیای معدن: بیست و چهارمین سال همایش شرکت های برتر ایران برگزار شد و شرکت سرمایه گذاری صدرتامین، رتبه اول از نظر بهره وری کل عوامل در گروه شرکت های چند رشته ای صنعتی و رتبه اول از نظر بازده فروش در گروه چند رشته ای صنعتی را کسب کرد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی تاصیکو، بیست و چهارمین سال همایش شرکت های برتر ایران (IMI-۱۰۰) با حضور مقامات کشوری و مدیران شرکت های برتر ایران در محل سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد و شرکت سرمایه گذاری صدرتامین، رتبه اول از نظر بهره وری کل عوامل در گروه شرکت های چند رشته ای صنعتی و رتبه اول از نظر بازده فروش در گروه چند رشته ای صنعتی را کسب کرد. سعید عبودی، رئیس هیات مدیره و غلام رضا سلیمانی، مدیرعامل صدرتامین به نمایندگی از مجموعه صدرتامین وابسته به شستا در مراسم حاضر و لوح و تندیس برترین شرکت از نظر بهره وری را دریافت کردند. شرکت های معدنی املاح ایران به عنوان رتبه اول از نظر شاخص بازده فروش در گروه اکتشاف و استخراج و مس شهید باهنر نیز موفق شدند در جمع شرکت های برتر ایران قرار گیرند.

صدرتامین با ۱۶ شرکت مدیریتی بورسی و غیر بورسی شامل ذوب آهن اصفهان، زغال سنگ پروده طبس، مس شهید باهنر، معدنی املاح ایران، صنایع خاک چینی ایران، پشم شیشه ایران، فرآورده های نسوز ایران، کاشی الوند، کاشی سعدی، لعابیران، توسعه معادن پارس تامین، توسعه معادن طلای کردستان، توسعه تعالی صدرفردا، اکتشاف و حفاری صدرتامین، صنایع سرام آرا و ایپیکو توانست طی ۳ سال گذشته دستاورد های گسترده ای را به دست آورد.

اخذ پروانه بهر برداری معدن دولومیت نهاوند، عملیاتی کردن برداشت از معدن و احداث کارخانه طلای کردستان، اخذ گواهی کشف یکی از بزرگترین معادن طلای کشور در سیستان و بلوچستان، انجام مطالعات اکتشافی تکمیلی در معدن پلی متال طالمسی انارک، اخذ مجوز ۲ محدوده معدنی توسط شرکت زغال پرورده طبس، و اخذ پروانه بهر برداری معدن بتونیت، راه اندازی شرکت مهندسی اکتشافی و حفاری، راه اندازی اولین شتابدهنده معدن و صنایع معدنی در ایران سرایان و .... از جمله دستاوردهای هلدینگ در حوزه معدن است. همچنین شرکت ذوب آهن اصفهان در طی ۳ سال گذشته توانست علاوه از خروج زیان انباشته که سالیان سال به یکی از بزرگترین چالش ها برای این شرکت تبدیل شده بود، حاشیه سود ۱۰ درصدی را به ثبت برساند و کشور را در زمینه تولید ریل به خودکفایی برساند.

صدرتامین تلاش دارد تا پایان سال پروژه های ملی از جمله پروژه تولید انواع بلوک و پانل سبک گازی و ملات خشک، پروژه فرآوری مواد اولیه جمبزه، تامین مواد اولیه صنعت نسوز و پروژه دولومیت نهاوند، اجرای پروژه معدن طلای قلقله کردستان پس از یک دهه، پروژه معدن طلای سیستان و بلوچستان، پروژه احداث کارخانه تولید سولفات پتاسیم و کلرید کلسیم، پروژه تولید کاغذ سنگی با چشم انداز تکمیل زنجیره آهک و برخی پروژه های دیگر در مناطق محروم و کمتر برخوردار به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد تومان و اشتغال زائی بیش از ۵۰۰ نفر را به بهره برداری برساند.

همچنین سرمایه هلدینگ صدرتامین از مبلغ ۲.۰۰۰ میلیارد تومان به ۳۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ رسید. تاصیکو از نمادهای اطمینان بخش و موثر در بازار سرمایه است و ارقام به ثبت رسیده حاصل تلاش کار تیمی در ستاد صدرتامین، مدیران، هیات مدیره ها و کارگران زحمتکش شرکت های تابعه بوده است به طوری که با بررسی اعداد و اعلام آن در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ و در مجمع عمومی صدرتامین نشان از رشد ۵۶۵ درصدی ارزش پورتفوی بورسی هلدینگ از مبلغ ۷.۰۴۳ میلیارد تومان در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۴۶.۸۶۱ میلیارد تومان در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ و رشد ۵۰۱ درصدی ارزش کل بازار هلدینگ از مبلغ ۵.۰۹۴ میلیارد تومان از سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۳۰.۶۵۹ میلیارد تومان در خرداد ۱۴۰۰ دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید