228083

چین بیشترین آسیب را از اقدام اندونزی برای عدم صادرات نیکل متحمل می شود

دنیای معدن- بلومبرگ: اندونزی بیش از یک عرضه کننده مواد خام به چین است. نبود آن فشار بر صنایع فولادسازی و خودروهای الکتریکی چین را که در حال حاضر با نوسانات رو به رشد هزینه ها دست و پنجه نرم می کنند افزایش می دهد.

به گزارش دنیای معدن، این کشور آسیای جنوب شرقی روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال مطالعه یک مالیات تصاعدی برصادرات چدن نیکل و فرونیکل است که می تواند به زودی در سال جاری اعمال شود.

نگرانی درمورد کاهش حمل محموله های دریایی از سوی بزرگترین عرضه کننده نیکل جهان، شاخص بورس فلزات لندن را به بالاترین سطح بیش از یک دهه اخیر رساند. 

این موضوع خطر افزایش هزینه ها را برای کارخانه های فولاد ضد زنگ چین به عنوان مصرف کننده برتر بالا برده و به دردسر تولیدکنندگان باتری افزوده است.

اندونزی نقش کلیدی در بازارهای جهانی به عنوان عرضه کنندگان مواد اولیه فله ایفا می کند اما رئیس جمهور این کشور متعهد شده است که در نهایت صادرات همه مواد خام را متوقف کند تا این کشور به یک قطب تولیدی بزرگ برای وسایل نقلیه الکتریکی تبدیل شود. 

دولت اندونزی در ماه سپتامبر اعلام کرد که محدودیت های نیکل در حال نمایان شدن است. دولت این کشور گفته بود که حمل دریایی ماده معدنی مس و بوکسیت را متوقف می کند و هدف نهایی آن تولید تمام اجزای خودروهای الکتریکی ازجمله باتری های لیتیومی در داخل کشور است.

نگرانی اصلی صنایع چین اتکای آنها به اندونزی برای تامین فرونیکل که یک محصول نیمه فرآوری شده مورد استفاده در تولید فولاد ضد زنگ است می باشد. این کشور حدود 84 درصد از واردات خود را از اندونزی و مابقی آنرا از ژاپن، کلمبیا، میانمار و کالدونیای جدید تامین می کند.

خانم Celia Wang تحلیلگر Mysteel Global می گوید: اطلاعاتی از زمان اجرا و نرخ های مالیاتی در دست نیست اما کارخانه های چین به دلیل اتکای این صنایع به اندونزی باید واقعیت افزایش هزینه ها را بپذیرند. وی معتقد است قیمت های بالاتر نیکل باعث دردسر بیشتر تولیدکنندگان باتری می شود که در حال حاضر با هزینه های بالای مواد خام روبرو هستند و از این موضوع بسیار ناراحت می باشند.

یکی از تحلیلگران بازار فلزات شانگهای می گوید تمرکز داخلی اندونزی ممکن است سرمایه گذاری خارجی را برای بخش پایین دستی افزایش دهد. 

دولت اندونزی اعلام کرده که یک شرکت تولیدکننده باتری متعلق به گروه «هیوندای موتور» و «LG انرژی سولوشن» در ماه می وارد مدار تولید می شود.

نیکل یکی از کانون های اصلی توجه شرکت تسلا بوده و رئیس میلیاردر آن ایلان ماسک قبلا نگرانی خود را در مورد عرضه های آتی به دلیل چالش های موجود در تامین منابع پایدار به علت حرکت رو به رشد جهان به سمت خودروهای الکتریکی مطرح کرده بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید