227990

صفار هرندی در بازدید از فولاد مبارکه:

دستاوردهای فولاد مبارکه نویدبخش ابرقدرت شدن ایران است

دنیای معدن: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تولید محصولات جدید، بومی‌سازی تجهیزات و دیگر دستاوردهای فولاد مبارکه نویدبخش ابرقدرت شدن جمهوری اسلامی ایران است‌.

به گزارش دنیای معدن، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: آنچه که در بازدید از فولاد مبارکه مشاهده کردم، نشان‌دهنده دغدغه مدیران فولاد مبارکه برای حل مسائل مختلف، از مسائل زیست‌محیطی گرفته تا کاهش مصرف آب است که همه و همه در جهت منافع عمومی است؛ طبق گفته‌های مسئولان فولاد مبارکه، علاوه بر ٩ شهر که از پساب آن‌ها برای تولید فولاد در این شرکت استفاده می‌شود، در حال برنامه‌ریزی برای طراحی سیستم انتقال و تصفیه پساب‌های ٦ شهر دیگر نیز هستند؛ این کار باعث می‌شود فولاد مبارکه از مصرف آب خام بی‌نیاز شود.

وی افزود: اگر این مسیر ادامه پیدا کند و فولاد مبارکه از میزان برداشت آب رودخانه کم کند، در افق ١٤٠٤ این صنعت از مصرف آب خام به طور کامل بی‌نیاز می‌شود؛ این وعده بسیار شیرینی است که من در خلال بازدید از فولاد مبارکه دریافت کردم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: صنایع کشور بر حسب ضرورت بخاطر شرایط تحریم به خودکفایی روی آوردند. وقتی از نزدیک این عرصه‌ها را می‌بینیم با افتخار می‌گوییم ایرانیِ توانایِ دانشمندِ اهل فناوری‌های نوین با اتکا به خود توانسته از ناامیدی در جامعه جوان جلوگیری کند.

وی با اشاره به توان داخلی جوانان کشور برای رفع تحریم‌ها گفت: ما یا باید یوغ بندگی دشمنان را به گردن می‌انداختیم و همه شرایط تحمیلی آن‌ها را می‌پذیرفتیم و البته مشخص نبود که در آخر چیزی به ما بدهند یا اینکه باید به اندیشه و زور بازوی ایرانی و همت ایرانیِ با شرف رو می‌آوردیم که این کار را انجام دادیم و الان به خاطر این استغنا در حال پیشرفت هستیم.

صفار هرندی تصریح کرد: حتی کسانی که ما را تحریم کردند بابت این تحریم‌ها و اقدامات خود پشیمان هستند. چون یک فرصت را از دست دادند و کشوری را که می توانست از آن‌ها به صورت عادلانه دریافت‌هایی داشته باشد به جایی رسیده که اعلام می‌کند نیازی به آن‌ها ندارد.

وی با اشاره به دستاوردهای فولاد مبارکه برای بومی‌سازی قطعات و استقلال از نیاز به دیگر کشورها اذعان داشت: البته ما هیچ‌وقت دروازه‌های کشور خود را برای ارتباط با کشورهای دیگر نبسته‌ایم و دروازه‌های کشور گشوده خواهد بود و داد و ستدها با دیگر کشورها ادامه دارد ولی بطور مثال این باعث افتخار است امروز که حدود ٩٥ درصد از تجهیزات فولاد مبارکه که در گذشته، پیچ و مهره مورد نیازش از خارج کشور تامین می‌شده، با حمایت بخش‌های دیگر صنعت، در داخل کشور تأمین می شود.

وی در پایان ضمن تمجید از موفقیت‌های فولاد مبارکه تصریح کرد: این‌ها خبرهای خوبی است که شنیده می‌شود و نوید از ابرقدرت شدن جمهوری اسلامی ایران می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید